معنای معطلی در رستوران برای آماده شدن غذا از بین می‌رود
طعم لذیذ همبرگر را با روبات سرآشپز تجربه کنید
اگر در آینده نزدیک به فست‌فود رفتید تا غذا سفارش دهید و ناگهان یک روبات جلوی شما ظاهر شد، خیلی تعجب نکنید. یک استارت‌آپ خلاق با سرمایه زیادی که جذب کرده به‌زودی روباتی‌هایی را روانه فست‌فودها می‌کند که قادراند در کمترین زمان ممکن بیشترین سفارش را آماده کنند.

1606683296_1_0.gif

تازگی‌ها یک استارت‌آپ سروصدای زیادی به پا کرده است. این استارت‌آپ Momentum Machines نام دارد و با معرفی ایده خود برای ساخت روبات‌های همبرگرساز حسابی معروف شده است. آن‌ها موفق شدند در روزهای اخیر یک سرمایه جدید 18 میلیون دلاری جذب کنند و به گفته SEC Filing حالا سرمایه آن‌ها برای رسیدن به این هدف خوشمزه و لذیذ به 22 میلیون دلار می‌رسد.

اعضای هیئت مدیره این مجموعه «اسون استروبند» از "Kohlsa Ventures" و «ژیکسان شن»، پروفسور فیزیک از دانشگاه استنفورد هستند. نام سرمایه‌گذاران جدید فاش نشده ولی حامیان فعلی این استارت‌آپ شامل Khosla Ventures، K5 Ventures، گوگل Ventures و آزمایشگاه‌های Lemnos می‌شود. این شرکت از دادن هرگونه توضیح بیشتر در این خصوص خودداری کرد.

ولی چرا این موضوع این‌قدر اهمیت دارد: استارت‌آپ Momentum Machines در سال 2009 راه‌اندازی شد و زمینه اصلی فعالیت آن طراحی و ساخت روبات‌هایی است که می‌توانند غذا تهیه کنند. اولین نمونه روباتی که توسط این شرکت ساخته شده قادر است در عرض تنها یک ساعت صدها همبرگر را آماده سفارش کند. این فرآیند شامل تهیه مواد اولیه و خام تا بسته‌بندی همبرگر می‌شود. به‌عبارت دیگر، این می‌تواند آینده کاری فست‌فودها باشد. به این ترتیب، شاید از این به بعد شاهد صف‌های طولانی و معطلی برای آماده شدن سفارش غذا نباشیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟