Hugh Sierra
سیستم‌عامل جدید مک همراه با قابلیت‌های ویژه‌ای رونمایی شد
تیم کوک از سیستم‌عامل مک به عنوان قلب تپنده اپل یاد کرد. تیم کوک در این کنفرانس اعلام کرد که هیچ شرکت نرم‌افزاری همانند اپل قادر نیست نرم‌افزار و سخت‌افزار را تا به این اندازه یکپارچه و هماهنگ سازد.

1606683296_1_0.gif

پس از صحبت‌های تیم کوک، کریک فدریچی روی صحنه آمد. او صحبت‌های خود را این‌گونه آغاز کرد ما تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا Sierra را بدون نقص در اختیار کاربران قرار دهیم. سیستم‌عامل جدیدی که شما در آینده اطلاعات زیادی درباره آن دریافت خواهید کرد macOS Hugh Sierra نام دارد.

اپل قابلیت‌های جدید و قابل توجهی را به نسخه جدید اضافه کرده است و همچنین یکسری بهینه‌سازی‌ها انجام داده، مشکلات شناسایی شده را نیز برطرف کرده است. فدریچی از مرورگر سافاری به عنوان سریع‌ترین مرورگر حال حاضر جهان نام برد. در نسخه جدید سیستم‌عامل مک بهینه‌سازی‌هایی را در هسته سیستم‌عامل تجربه کرده و همچنین سرعت باز شدن صفحات وب در مرورگر سافاری نیز افزایش قابل توجهی داشته‌اند. در نرم‌افزار Mail نیز از الگوریتم‌ها و راهکارهای جدیدی به منظور مقابله با ایمیل‌های تبلیغاتی استفاده شده است.

نرم‌افزار Mail از این پس برای ذخیره‌سازی ایمیل‌ها به 35 درصد فضای ذخیره‌سازی کمتری نیاز خواهد داشت. برنامه کاربردی Photo نیز نوار وظیفه جدیدی خواهد داشت و همچنین فیلتر بهتری را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. همچنین سامانه تشخیص چهره و نام‌گذاری افراد نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند. در برنامه Photo کاربر این توانایی را خواهد داشت تا بخشی از یک تصویر را انتخاب کرده و رنگ آن‌را تغییر دهد. اپل به دنبال آن است تا برنامه Photo را به رقیب جدی Google Photos تبدیل کند. یکی دیگر از تغییرات مهم سیستم‌عامل اپل افزوده شدن فایل سیستم جدیدی به osx است. HFS فایل سیستم جدیدی است که قادر است به‌طور پیش‌فرض فایل‌ها را رمزنگاری کرده و در برابر نفوذهای غیرقانونی از فایل‌های کاربران محافظت به عمل آورد.

همچنین سرعت کپی کردن فایل‌ها نیز در HFS افزایش محسوسی داشته‌اند. یکی دیگر از تغییرات قابل توجه این سیستم‌عامل افزوده شدن استانداردهای H264 به برنامه کاربردی video است. از این پس مک‌های جدید به سخت‌افزارهای اختصاصی به منظور رمزگشایی ویدیوها دسترسی خواهند داشت. اپل گفته است که راندمان پردازنده گرافیکی در سیستم‌عامل جدید مک او اس ایکس بهبود پیدا کرده است. همچنین از نسخه جدید Metal برای گرافیک نیز رونمایی شد. نسخه جدید Metal 2  نام دارد. اپل در نسخه جدید از یادگیری ماشینی استفاده کرده است. متال این توانایی را دارد تا از کارت‌های گرافیکی اکسترنال نیز پشتیبانی کند. کارت‌هایی که از طریق درگاه تاندربولت به دستگاه متصل می‌شوند.

کیت مخصوص توسعه‌دهندگان Metal نیز از همین امروز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت. قابلیت بعدی دیگری که اپل از آن رونمایی کرد، Metal for VR است. از این پس نرم‌افزار Final Cut Pro x قادر است از ویدوهای کروی پشتیبانی کرده و همچنین VR SDK نیز به زوی برای مک عرضه خواهد شد. همچنین یونتی و موتور آنریل نیز به‌زودی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت. این موتورها به توسعه‌دهندگان اجازه خواهند داد بازی‌های روان‌تری را طراحی کنند. توسعه‌دهندگان از همین امروز این توانایی را دارند تا سیستم‌عامل High Sierra را مورد استفاده قرار دهند. کاربران نیز از اواخر ماه جون به این سیستم‌عامل دسترسی خواهند داشت. قرار است نسخه نهایی این سیستم‌عامل از پاییز در اختیار کاربران قرار گیرد. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟