شاید با این دوربین سرعت تولید محتوای 4K بیشتر شود
دوربین جدید فول‌ فریم سونی برای فیلم‌سازان حرفه‌ای ساخته می‌شود
سونی مشغول کار روی یک دوربین جدید دیجیتال فول فریم است که به ادعای آن‌ها تجربه‌ای کاملا جدید برای فیلم‌سازان صنعت سینما خواهد بود. علاوه بر این، تصاویری که با این دوربین ضبط می‌شود باعث تسریع تولید محتوای 4K برای سرویس‌های ویدیویی آنلاین می‌شود.

1606683296_1_0.gif

اگر تجربه فیلم‌برداری با دوربین DSLR فول فریم را داشته باشید، حتما می‌دانید که چقدر این کار جذاب و وسوسه‌انگیز است. سنسور بزرگ ابزاری عالی برای ثبت تصاویر با نور کم و پس‌زمینه‌های ملایم است. با این وجود، فیلم‌برداران حرفه‌ای به ویژه آن‌هایی که در حوزه سینما فعال هستند، عموما به اندازه‌های سوپر 35 میلی‌متری یا کوچک‌تر از آن بسنده می‌کنند. حتی زمانی‌که از دوربین‌های پیشرفته 8K استفاده می‌کنند، هم وضع به همین منوال است. ولی سونی با این مسئله مشکل دارد و معتقد است حرفه‌ای‌ها نباید به راحتی با این قضیه کنار بیایند.

این شرکت معروف در حال طراحی و توسعه یک دوربین کاملا جدید به‌نام "سینِ‌آلتا" (CineAlta) با سنسور 36x24 میلی‌متر است. در واقع این اولین سنسور فول فریم برای دوربین‌های فیلم‌برداری فوق پیشرفته در صنعت سینما است. سونی هنوز مشخصات و توانایی‌های بیشتری از این محصول را افشا نکرده ولی همین خبر کوتاه باعث شده تا سطح انتظارات خیلی فراتر از کیفیت تصویرهای عالی برود.

مطلب پیشنهادی

ایستگاه بازی مجازی
آیا سونی می‌تواند موفقیت پلی‌استیشن را با واقعیت مجازی هم تکرار کند؟

فعلا چیزهایی که از سینِ‌آلتا می‌دانیم خیلی مختصر و مفید است: این دوربین دارای نسبت ابعاد آگنوستیک است. با این دوربین می‌توان ویدیوهایی با نسبت ابعاد 4:3، 17:9 یا هر نسبت ویدیویی کاملا نامتعارف گرفت. سونی به فیلم‌برداران این وعده را داده که اگر در اواسط فیلم‌برداری هستید و حالا می‌خواهید از دوربین جدید آن‌ها استفاده کنید، لازم نیست پروژه خود را از اول شروع کنید تا با فرمت جدید کار را شروع کنید. همه کارهایی که تا به‌حال انجام داده‌اید با اکسسوری‌های فعلی و آینده سینِ‌آلتا سازگار خواهد بود. در یک کلام اگر فیلم‌سازان قصد مهاجرت به فریم کامل را دارند نیازی به از بین بردن روش‌های تولیدشان ندارند.

طبق اخبار شنیده شده این دوربین اوایل سال 2018 وارد بازار می‌شود و انتظار می‌رود که نسبت به دوربین‌های پیشرفته دیگری که می‌شناسیم، قیمت خیلی بیشتری داشته باشد. اگر خاطرتان باشد وقتی سونی مدل F65 را در سال 2011 تولید کرد، حدود 65 هزار دلار قیمت داشت. به‌هر حال، اگر این دوربین همان‌طوری باشد که سونی ادعا می‌کند، جای تعجب نیست که استودیوهای فیلم‌سازی حاضر به پرداخت این هزینه سنگین باشند. چنین دوربینی برای فیلم‌برداری در شب و گرفتن نمای نزدیک یا کلوزآپ فوق‌العاده خواهد بود. علاوه بر این، کیفیت تصاویر آن می‌تواند یک مزیت عالی برای سرویس‌های ویدیویی آنلاین باشد که آماده هستند تا جایی که امکان دارد محتوای 4K تولید کنند. شاید آن‌ها با ارائه تصاویر چشم‌نواز بتوانند خیلی ساده‌تر و آسان‌تر تعداد مشترکان‌شان را افزایش دهند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟