بررسی کارایی امواج میلی‌متری
اپل در حال آزمایش 5G برای افزایش سرعت اینترنت آیفون است
اپل به تازگی سندی را با موسسه بین‌المللی FCC برای آزمایش و کار روی فناوری‌های جدید شبکه‌های بی‌سیم برای افزایش سرعت اینترنت آیفون امضا کرده است. این فناوری جدید همان 5G است.

1606683296_1_0.gif

اپل طی یک برنامه مشترک با موسسه FCC (توسعه‌دهنده و مجوزدهنده شبکه‌های بی‌سیم) می‌خواهد نحوه استفاده از امواج میلی‌متری را روی آیفون آزمایش کند و ببیند سرعت دریافت و ارسال اطلاعات روی یک لینک یا چند لینک میان یک ایستگاه کاری با آیفون چقدر است. در این میان، اپل می‌خواهد بداند اگر یک لینک مستقیم میان دستگاه‌های همراه و ایستگاه کاری براساس طیف‌های فرکانسی جدید مطرح در 5G برقرار شود، چه کارایی به دست خواهد آمد. 

امواج میلی‌متری، نسل جدیدی از طیف‌های فرکانسی هستند که قرار است برای نسل آینده شبکه‌های موبایل به کار گرفته شوند. متخصصان ارتباطات رادیویی مدت‌ها است محدوده فرکانسی بین 300 مگاهرتز تا 3 گیگاهرتز را به‌عنوان ناحیه ایده‌آل برای فعالیت شبکه‌های موبایلی مورد استفاده قرار داده‌اند. طول موج در این محدوده هم به اندازه‌ای کوتاه است که بتوان از آنتن‌های کوچک و قابل نصب در ابزارهای دستی برای دریافت و ارسال آن استفاده کرد و هم به اندازه کافی بلند که بتواند در مسیر خود از لابه‌لای موانع موجود مانند ساختمان‌ها و درختان عبور کند. این دسته از امواج حتی در صورت داشتن قدرت و توان پایین، توانایی طی مسافت‌های چند کیلومتری را در هر نوع محیط از مرکز شهر توکیو گرفته تا مزارع هموار آیووا دارند.

اکنون، اپل به سراغ امواج میلی‌متری آمده است تا برای به‌کارگیری فناوری‌های 5G در آینده آماده شود. اپل تست‌های خود را در دو منطقه انجام می‌دهد. منطقه اول، Milpitas نیویورک است و دیگری در Mariani Avenue که دفتر اولیه اپل در آن‌جا دایر شد. برخی کارشناسان اعتقاد دارند اپل می‌خواهد ارتباطی 5G میان این دو منطقه را بررسی کند. در برنامه اپل قرار است دو طیف فرکانسی ۲۸ و ۳۹ گیگاهرتز که از سوی موسسه FCC تجاری‌سازی شده‌اند، برای پیاده‌سازی آزمایش‌های 5G استفاده شوند. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟