انرژی‌های پاک ارمغان ما به طبیعت
آلمان در زمینه تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر رکورددار است
ما در عصری زندگی می‌کنیم که همه‌جا صحبت از گرم شدن زمین است. شاید در سال‌های دور مسئله گرم شدن زمینه چندان مورد توجه قرار نمی‌گرفت. اما گزارشی که سال گذشته میلادی منتشر شد، نشان داد کره زمین گرم‌ترین روزهای تاریخ خود را در سال 2016 تجربه کرده است. افزایش دمای اقیانوس‌ها، گسترش بیش از پیش دی اکسید کربن، کاهش حجم کوه‌های یخی و غیره به ما اعلام می‌دارند که باید به دنبال جایگزین مناسبی برای سوخت‌های فسیلی باشیم.

1606683296_1_0.gif

دنبال کردن رویکردی که از قرن‌های گذشته به یادگار مانده و گام نهادن در مسیر که نتیجه‌ آن نابودی محیط زیست خواهد بود، رویکردی اشتباه است. گزارشی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد کشور آلمان موفق شده است رکورد جدیدی در زمینه تولید و به‌کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر به ثبت برساند.

آلمان به شدت به دنبال آن است انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر به دست آورد. به همین دلیل سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در حوزه انرژی انجام داده است. این کشور در نظر دارد وابستگی خود به انرژی‌های فسیلی را که به محیط زیست آسیب می‌رسانند کم کند. نسل جدید انرژی‌های تجدیدپذیر در این کشور به شکلی گسترده‌ و در قالب یک طرح ملی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کشور ماه گذشته میلادی موفق شد رکورد تولید روزانه انرژی از منابع تجدیدپذیر را بشکند و 85 درصد از نیاز مردم این کشور به جریان الکتریسیته را از این راه تامین کند.

 گزارشی که در تاریخ 30 آوریل منتشر شد نشان می‌دهد که این کشور موفق شده است از طریق منابع طبیعی همچون خورشید، باد و برق آبی 85 درصد از کل انرژی مورد استفاده مردم آلمان را تامین کند. پاتریک گرایچن از موسسه Agora Energiewnde در این ارتباط گفته است: «بسیاری از نیروگاهای تولید برق این کشور که از زغال‌سنگ استفاده می‌کنند، اکنون غیر فعال شده‌اند. این نیروگاه‌ها حتا در روز 30 آوریل نیز غیر فعال بودند.» آلمان متعهد شده است تا انرژی‌های تجدیدپذیر را به شکل گسترده‌ای مورد استفاده قرار دهد.

به طوری که تا سال 2030 چیزی نزدیک به 85 درصد از کل انرژی‌ موردنیاز مردم این کشور را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند. این کشور به دنبال آن است تا سال 2030 قانون ممنوعیت به‌کارگیری موتورهای احتراق را به طور کامل اجرایی کرده و میزان تولید دی‌اکسیدکربن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.  آلمان در مقطع فعلی در میان کشورهای مختلف جهان رهبری تحولات و نوآوری در زمینه به‌کارگیری انرژی‌های پاک را بر عهده دارد. بدون شک آلمان نمونه خوبی برای کشورهایی است که به دنبال آن هستند تا وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی را کم کنند. رویکردی که در درازمدت به حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده‌ها کمک خواهد کرد. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟