پایان یک نسل ناموفق
23/02/1396 - 16:27
آخرین نسل پردازنده‌های سرور ایتانیوم اینتل معرفی شد
اینتل آخرین نسل از پردازنده سرور ۶۴ بیتی ایتانیوم خود را معرفی کرد و رسما دیگر این پردازنده‌ها توسعه داده نخواهند شد. اینتل در آخرین نسل چهار پردازنده از سری ۹۷۰۰ براساس معماری «کیتسون» معرفی کرد.

1606683296_1_0.gif

چیپ‌ست‌های کیتسون از چهار یا هشت هسته پردازشی برخورداراند که بر اساس فرایند 32 نانومتری اینتل موسوم به circa-2010 ساخته می‌شوند، یعنی همان فناوری که در نخستین پردازنده‌های سری Core i3/i5/i7 اینتل به کار رفته بود. تمامی چیپ‌ست‌‌های کیتسون از فناوری «فراریسمانی» (Hyperthreading) و حافظه‌های رم ECC DDR3 پشتیبانی نموده و چیپ‌ست‌های چهار و هشت هسته‌ای این خانواده به ترتیب با توان 130 و 170 وات عمل می‌کنند.

اینتل در ابتدا قصد داشت معماری کیتسون را به صورت سازگار با سوکت‌های زئون طراحی کند تا کاربران خانواده ایتانیوم بتوانند از چیپ‌ست‌های جدیدتر و حافظه‌های سریع‌تر بهره‌مند شوند، اما در سال 2013 این برنامه متوقف شد و کیتسون جایگزین سری قدیمی ایتانیوم 9500 و 9300 شد که از سوکت LGA 1248 استفاده می‌کردند.

لازم به ذکر است در حال حاضر تنها شرکت اچ‌پی از این پردازنده‌ها در سرورهای خود استفاده می‌کند. این شرکت طی قراردادی با اینتل، آنها را به ادامه ساخت چیپ‌ست‌های ایتانیوم تا پایان سال 2017 ترغیب کرده است.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟