۱۲ ساله هندی
18/02/1396 - 17:15
این دختربچه از انیشتن و هاوکینگ باهوش‌تر است
در طول تاریخ بالاترین امتیاز آزمون‌های هوش به آلبرت انیشتن تعلق دارد. اما به نظر می‌رسد یک دختر ۱۲ ساله هندی‌تبار روی دست انیشتن و البته استفان هاوکینگ بلند شده است.

1606683296_1_0.gif

موسسه Mensa بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین موسسه بین‌المللی آزمون هوش در جهان است. این موسسه هر ساله آزمون هوش خود را برگزار می‌کند.

امسال دختری هندی به نام «راجگاری پاوار» که فقط ۱۲ سال دارد توانسته است در آزمون‌های موسسه بریتیش منسا نمره ۱۴۰ را از ۱۶۲ نمره کسب کند. آلبرت انیشتن و استفان هاوکینگ در این آزمون نمره ۱۳۸ کسب کرده‌اند. بنابراین، این دختر فعلا دو امتیاز بالاتر دارد. 

راجگاری پاوار ماه گذشته در شهر منچستر انگلیس آزمون هوش بریتیشن منسا آی‌کیو را انجام داد که امتیاز ۱۴۰ را کسب کرد. فعلا راجگاری پاوار جزو یک درصد باهوش‌ترین افراد جهان است. البته، در میان افراد زیر ۱۸ سال باهوش‌ترین فرد محسوب می‌شود. این دختر در منطقه کشایر انگلیس زندگی می‌کند. 

اما آیا او می‌تواند راه انیشتن و هاوکینگ را بپیماید و به دانشمندی ماندگار در جهان تبدیل شود. همه کارشناسان اعتقاد دارند برای موفقیت علاوه بر هوش، به انگیزه، تلاش، تمرین و عوامل محیطی دیگری نیاز است. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟