تلاش مایکروسافت برای ساده‌تر کردن کار با کامپیوتر
با صدای خود ویندوز ۱۰ نصب کنید
با گسترش ابداعات و نوآوری‌هایی که در خصوص هوش مصنوعی صورت گرفته و با توسعه سریع آن؛ به‌زودی می‌توان سیستم‌عامل ویندوز 10 را بدون دخالت دست و تنها از طریق صحبت با کورتانا نصب کرد.

1606683296_1_0.gif

نصب سیستم‌عامل ویندوز طی چندین دهه راه طولانی را طی کرده است. تا مدت‌ها همه مراحل نصب باید به‌صورت دقیق و با دخالت مستقیم کاربر انجام می‌شد اما رفته‌رفته شاهد خودکار شدن آن هستیم. حتی می‌توان از ویندوز نصب شده فعلی به‌راحتی یک کپی تهیه کرد. حالا فرض کنید برای نصب سیستم‌عامل نیازی به لمس کیبورد نداشته باشید.

مطلب پیشنهادی

راه‌حل ۱۱ مشکل عمومی ویندوز ۱۰(بخش اول)
نگذارید ویندوز ۱۰ شما را آزرده‌خاطر کند

طبق خبری که "ورج" منتشر کرده؛ آپدیت کریتورز ویندوز ۱۰ از دستیار صوتی کورتانا برای نصب این سیستم‌عامل بهره می‌برد. کافی است به ویندوز بگویید به شبکه وای‌فای وصل شود؛ گزینه‌‌های مختلف کیبورد را انتخاب کنید یا وارد حساب کاربری خود در مایکروسافت شوید. ولی در هیچ‌کدام از آن‌ها انگشتان دست‌تان دخالتی نداشته باشد و تایپ کردن به‌طور کل منتفی شود.

البته اگر از تنظیمات و پیکربندی‌های پیچیده استفاده می‌کنید، این روش خیلی محدود می‌شود و اگر تمایلی به صحبت با کمک‌رسان AI ندارید می‌توانید از دستان خود استفاده کنید. به‌هر حال؛ این روش گام مهمی در ساده‌تر کردن کامپیوترها است و کار را برای تازه‌کارها ساده‌تر می‌کند. علاوه بر این؛ برای کاربران با تجربه هم فواید زیادی به همراه خواهد داشت. شاید تا پیش از این لازم بود زمان نصب ویندوز پای کامپیوتر بنشینید تا نصب تکمیل شود اما از حالا به بعد با خیال راحت به کارهای مهم دیگری که دارید برسید چون ویندوز به‌صورت خودکار نصب می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟