ترکیب دوربين‎های تانگو با تلفن هوشمند
پروژه تانگو درون یک تلفن هوشمند
به نظر می‎رسد بهترین خبرهایی که این روزها از گوگل به گوش می‎رسد، مشارکتش با دیگر شرکت‎ها است. این ابر جستجوگر اینترنتی چند وقتی است با همکاری Levi مشغول کاوش در زمینه دوخت لباس‌های هوشمند است و حالا خود گوگل تایید کرده که با همکاری کوال‎کام مشغول کار روی ساخت دوربین‎های پروژه تانگو درون تلفن‎های طراحی شده توسط این تولیدكننده تراشه است.

1606683296_1_0.gif

فعلا تلفن‎های تانگوی این‌چنینی به کمک توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان دستگاه‎ها خواهد رفت و به لطف تصمیمات محرمانه‎ای که در نهایت استراتژی یک شرکت تولید دستگاه را تعریف خواهد کرد، این احتمال وجود دارد که ما هرگز شاهد یک تلفن تانگوی مخصوص مصرف‌كننده نباشیم. با این وجود، همچنان جاه‌طلبی‎های طولانی مدت گوگل خیلی روشن و واضح است: «این شركت قصد دارد سرانجام این دستگاه‎های تانگو در دستان ما باشد، و مشارکت نزدیک با یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه‎های موبایل راه را برای به نتیجه رسیدن چنین تصمیمی‎ هموار خواهد کرد.»

البته از قبل هم تلفن‎های تانگو وجود داشته است، اما مسئله اینجاست که تنها تعداد اندکی از آن تولید شده است و این تعداد اندک هم به توسعه‌دهندگانی که ثابت شده چیز جالب توجه‎ای برای استفاده از این دستگاه‎ها آماده دارند اختصاص داده شده است. حالا که فناوری تانگو به شکل یک طراحی مرجع مطرح شده است، حرکت سریع به سمت تولید تلفن‎های مجهز به تانگو تقريبا بدیهی است. اگر چه ممکن است این آینده چندان هم نزدیک نباشد، اما در حال حاضر این شركت مشغول حل و فصل راهکارهایی است تا تولیدکنندگان نرم‌افزار با این تغییر عملکرد پروژه تانگو ارتباط بیشتری برقرار کنند. گوگل اعلام كرد که از هفته آینده توسعه‌دهندگان می‎توانند کیت‎های توسعه پروژه تانگو را به قیمت 512 دلار خریداری کنند، اما در این بین یک اشکال وجود دارد: همه مایل نیستند یک تبلت 7 اینچی با سه دوربين عجيب و غریب نصب شده در پشت آن را با خود حمل کنند. با کوچک‌تر کردن اندازه این دوربین‎ها و بهینه‌سازی آن‎ها برای کار با تراشه‎های اسنپ‌دراگون کوال‌کام، گوگل با مشارکت کوال‌کام راه استفاده از تانگو را برای توسعه‌دهندگان هموارتر کرده است.

سال گذشته نیز گوگل اعلام کرده بود که مشغول كار با شرکت ال‌جی برای رساندن این فناوری به دست مصرف كننده در اوایل سال 2015 است. بنا بر گزارش‎ها تا این لحظه یک تلفن هوشمند تانگو قابل استفاده عرضه نشده است. اما با سرعتی که فناوری تلفن‎های هوشمند در حال پیشرفت است، این انتظار و امید می‎رود که به زودی شاهد حضور این فناوری نیز باشیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟