یک وعده عجیب
ایلان ماسک: ما صدروزه نیروگاه ذخیره‌ساز برق می‌سازیم
نقشه‌کشی، طراحی، پیاده‌سازی و استقرار یک نیروگاه ذخیره‌ساز برق کار ساده‌ای نیست. به دلیل این‌که مهندسان رشته‌های مختلف باید به طور دقیق جوانب مختلف این طرح را مورد بررسی قرار دهند. اما ایلان ماسک مدیرعامل تسلا وعده داده است ظرف 100 روز یک نیروگاه ذخیره‌ساز برق را در ایالت استرالیای جنوبی عملیاتی خواهد کرد.

1606683296_1_0.gif

ایلان ماسک از جمله نوابغ دنیای فناوری است که گفته‌ها و ایده‌هایش توجه همگان را به سمت خود جلب می‌کند. او چند وقت پیش اعلام کرد که ما برای کنترل و نظارت بر روبات‌ها به یک رابط مغز و کامپیوتر نیاز داریم. اکنون ماسک اعلام داشته است که برای حل مشکل قطعی‌های مکرر برق در ایالت استرالیای جنوبی ایده جالبی دارد. او در جنجالی‌ترین گفته‌های خود اعلام داشته است که اگر موفق نشود تنها ظرف مدت 100 روز یک نیروگاه ذخیره‌ساز برق به میزان 100 مگاوات را عملیاتی کند، نیروگاه فوق را به صورت کاملا رایگان در اختیار مقامات این ایالت قرار خواهد داد.

مطلب پیشنهادی

پنل‌های خورشیدی برای استان البرز برق تولید می‌کنند
با توسعه پنل‌های خورشیدی و در آینده نزدیک

ایلان ماسک این پیشنهاد عجیب را در توییتر و در پاسخ به سوال مطرح شده از سوی مایک کانن بروک، مدیرعامل شرکت اطلسین ارائه کرد که گفته بود آیا این جمله را جدی عنوان کرده‌اید یا تنها یک ترفند سیاسی است.

چندی قبل لیندون ریو معاون شرکت تسلا در این ارتباط گفته بود: «شرکت تسلا قادر است مشکلات برق این ایالت را با ساخت یک ایستگاه ذخیره‌ساز برق با توان 100 تا 300 مگاوات بر ساعت برطرف کند. تسلا ظرف مدت 100 روز قادر به ساخت چنین ایستگاهی خواهد بود.»

اکنون ماسک نیز گفته‌های معاون خود را تایید کرده است و بر همین اساس قرارداری را به منظور ساخت ایستگاه فوق با مسئولان شهری منعقد ساخته است. البته ماسک ادعای خود را به پشتوانه کاری که سال گذشته انجام داده بود و تنها ظرف مدت 90 روز موفق شد ایستگاه ذخیره‌ساز برق را در شهر کالیفرنیا احداث کند مطرح کرده است.

مردم و مقامات ایالت استرالیای جنوبی در چند وقت گذشته با قطعی‌های مکرر برق روبرو بوده‌اند. تقریبا یک ماه پیش بود که یک توده هوای بسیار گرم به میزان 40 درجه سانتی‌گراد این ایالات را تحت تاثیر خود قرار داد. در حالی که مسئولان مربوطه دلایل مختلفی را برای این مشکل ارائه کردند اما در نهایت دولت استرالیا به این حقیقت اذعان داشت که انرژی‌های تجدید‌پذیر این پتانسیل را ندارند تا برق لازم برای این کشور را تولید کنند. گرمای بیش از حد هوا ( بیش از 40 درجه سانتی‌گراد)، نیاز بیش از اندازه به برق و قطعی‌های مکرر باعث شدند نزدیک به 20 نفر از ساکنان جان خود را از دست بدهند. یکی از دلایل بروز این مشکل به تصمیم دولت بر خاتمه دادن به کار نیروگاهای سوخت زغال‌سنگ باز می‌گردد. مشکل فوق به اندازه‌ای حاد شده است که مقامات مربوطه حتا پیشنهاد دادند یکبار دیگر این نیروگاه‌ها به چرخه کاری خود باز گردند. اما اگر تسلا بتواند ایده خود را محقق کند باردیگر انرژی‌های تجدیدپذیر توانایی خود را به اثبات خواهند رساند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟