عروسک‌های My Friend Cayla جاسوس از آب درآمدند!
سریعا عروسک‌های هوشمند متصل به وای‌فای را نابود کنید!
عروسک‌های هوشمند دارای هوش مصنوعی هستند و می‌توانند با کودکان حرف بزنند و در گذر زمان و با افزایش اطلاعاتشان از کودک و محیط زندگی وی، پاسخ‌های هوشمندانه‌تری ارائه کنند. مقامات نهادهای نظارتی در آلمان به والدین هشدار داده‌اند که به‌سرعت عروسک‌های هوشمند قابل اتصال به شبکه‌های وای‌فای را نابود کنند؛ زیرا این عروسک‌ها ابزار جاسوسی هستند.

1606683296_1_0.gif

این عروسک‌ها مدتی است در اسباب بازی فروشی‌های مختلف به فروش می‌رسند. مقامات آلمانی می‌گویند عروسک‌های یاد شده که دارای بلندگو و میکروفون هستند ابزاری برای جمع‌آوری و سرقت اطلاعات خصوصی کودکان و والدین آنها هستند و استفاده از آنها بر طبق قوانین آلمان ممنوع است.

مطلب پیشنهادی

دوربینی که مراقب درب‌های منازل است
به‌روزرسانی جدید نِست برای iOS و آندروید منتشر شد

یکی از عروسک‌هایی که به‌صراحت مورد اشاره مقامات آلمانی قرار گرفته، My Friend Cayla است. این عروسک اسباب بازی است که بر علیه آن شکایت‌هایی در اروپا و امریکا نیز مطرح شده است. در دسامبر سال گذشته برخی گروه‌های مدافع حریم شخصی اعلام کردند عروسک اسباب بازی یاد شده گفتگوهای کودکان را ضبط و ذخیره می‌کند، بدون آنکه از والدین آنها اجازه بگیرد و با این کار حریم شخصی آنان را نقض می‌کند.
«عروسک کایلا» از یک میکروفون برای گوش‌کردن به سئوالات و ارسال آنها برای شرکت سازنده از طریق فناوری وای‌فای بهره می‌گیرد. این شرکت موسوم به Nuance با تبدیل سوالات به متن و جستجو در اینترنت پاسخ آنها را می‌یابد و برای عروسک ارسال می‌کند و در نهایت این پاسخ‌ها برای کودک پخش می‌شود.
این فرایند از یکسو نقض حریم شخصی کاربران محسوب می‌شود و از سوی دیگر عروسک‌های یاد شده به سادگی قابل هک‌کردن هستند. ارتباطات بلوتوث این عروسک هم امنیت کافی ندارند و ضبط‌کردن صدا توسط هکرها یا گوش کردن به صدای کودکان در زمان بازی کردن با این عروسک، ممکن است. مقامات آلمانی قصد دارند فروش این عروسک را ممنوع کرده و حتی مالکیت آن را به‌علت امکانات کنترلی و جاسوسی آن غیرقانونی اعلام کنند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟