پتنت جدید آمازون برای تحویل کالا
پیک‌های دِرون آمازون با چتر نجات بسته‌ها را تحویل می‌دهند
بالاخره به‌نظر می‌رسد که سرویس ارسال آمازون با دِرون که مدت‌ها انتظار آن می‌رفت به تحقق می‌پیوندد. اما آمازون یک پتنت جدید را به‌نام خود ثبت کرده که سفارش مشتریان را با استفاده از چتر نجات برای‌شان ارسال می‌کند.

1606683296_1_0.gif

این خبر را سی‌ان‌ان منتشر کرده است. همان‌طور که می‌دانید سرویس ارسال با دِرون با چالش‌های زیادی اعم از فنی؛ مسائل قانونی و روش‌های پیاده‌سازی روبرو است. اما یکی دیگر از این چالش‌ها تحویل سفارش روی زمین است.

مطلب پیشنهادی

شبکه ارتباطی آمازون خودران‌ها را در ترافیک هدایت می‌کند
پتنت جدید آمازون برای خودروهای بدون راننده

تاکنون؛ ارسال سفارش‌ها با این روش در مناطقی صورت گرفته که نسبتا تحت کنترل بوده‌اند. در این مناطق؛ دِرون امکان فرود برای تحویل سفارش را داشته است. ولی فرود امن و بدون خطر همه جا امکان‌پذیر نیست. علاوه بر خطرات محیطی که می‌تواند آن را تهدید کند؛ باید خطر انسان؛ حیوانات و سایر موانع را هم به لیست بلند مشکلات اضافه کرد. از طرف دیگر؛ اینجا آمازون است؛ جایی که کارایی حکمفرمایی می‌کند.

به‌گفته سی‌ان‌ان؛ پیشنهادی که در این پتنت ارائه شده ارسال سفارش با دِرون و تحویل اقلام به‌صورت آزاد کردن آن‌ها در آسمان است. دِرون از بالا نگاه می‌کند و با تنظیم محل فرود سفارش موردنظر؛ آن را به سبک چتر نجات به‌کمک توده‌ای از هوای فشرده و سایر مکانیزم‌های شناخته شده به سمت پایین می‌فرستد.

اولین سرویس رسمی تحویل کالای این شرکت در کمبریج انگلستان در منطقه‌ای که دور از مرکز شلوغ شهر بود انجام شد. اگر آمازون قصد دارد تا به پیک‌های دِرون به‌عنوان سیستم توزیع خود؛ معنای بیشتری بدهد باید دنبال راه‌کارهای دوستا‌نه باشد.

اما پرواز کتاب‌ها و گیم‌های کامپیوتر عجیب‌ترین ایده‌ای نیست که آمازون برای دِرون‌هایش در سر دارد. پتنت دیگر آن‌ها که در اواخر سال 2016 آشکار شد به ایده انبارهای شناور مربوط می‌شود. انبارهایی که نقش هاب را ایفا می‌کنند و دِرون‌هایی که مسافت‌های کوتاه را طی می‌کنند در آن‌ها مستقر می‌شوند. البته؛ پتنت یعنی تنها یک ایده روی کاغذ و دلیلی وجود ندارد که حتما رنگ واقعیت به‌خود بگیرد.

تا مدت‌ها وقتی صحبت از پیک‌های دِرون می‌شد آمازون اولین نامی بود که به ذهن می‌رسید اما شرکت 7Eleven موفق شد در زمینه ارسال کالا از طریق آسمان آن‌ها را شکست دهد و خود را به‌عنوان یک رقیب جدی معرفی کرده است. گفته می‌شود این شرکت حدود ۱۰۰ ارسال هوایی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. 

در کنار تمام این موارد؛ باید به این مسئله هم توجه کرد که خط قرمزهایی که حول‌وحوش دِرون‌‌ها به‌عنوان یک وسیله خودران و برای استفاده‌های تجاری وجود دارد؛ دائما در حال تغییر است. اما می‌توان امیدوار بود که آمازون همه این موانع را از پیش رو برمی‌دارد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟