کدهای QR هنووز نمرده‌اند بلکه در حال بازگشت هستند
دانلود کنید: کروم جدید برای آیفون با قابلیت اسکنر بارکد و QR Code
اگر روی آیفون‌تان اپلیکیشن QR Code نصب کرده‌اید، با خیال راحت آن را پاک کنید: با انتشار نسخه به‌روزرسانی جدید؛ مرورگر گوگل کروم برای موبایل این کار را بدون نیاز به اپلیکیشن‌های دیگر انجام می‌دهد.

1606683296_1_0.gif

اپلیکیشن گوگل با این به‌روزرسانی از قابلیت اسکن برخوردار می‌شود. برای دسترسی به آن؛ از 3D Touch روی آیکون این اپ استفاده کنید یا در اسپات‌لایت عبارت "QR" را جستجو کنید.

با این‌که این میانبرها برای اسکن کد QR استفاده می‌شوند؛ کروم می‌تواند بارکدهای متداول روی محصولات مختلف را اسکن کند. کاربر با اسکن به این شیوه به صفحه نتایج Google Search برای آیتم موردنظر هدایت می‌شود و می‌تواند از قیمت‌ها؛ نظرات دیگران درباره آن محصول و اطلاعاتی از این دست آگاه شود.

به‌رغم شایعات زیادی که شنیده می‌شود؛ کدهای QR هنوز از بین نرفته‌اند و اتفاقا به‌دلیل این‌که اپ‌های محبوب و مشهوری مانند اسنپ‌چت؛ کیک و مسنجر از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ باید گفت که این کدها دوباره بازگشته‌اند. حتی آمازون استفاده از کد QR را در دستور کار خود قرار داده و شاهد به‌کارگیری این کد در برخی از پکیج‌های این شرکت هستیم.

هرچند هنوز دلایل مهم و قانع‌کننده‌ای برای نصب اپلیکیشنی که قادر به اسکن بارکد باشد؛ وجود ندارد. از طرف دیگر؛ چون وسعت استفاده از کدهای QR خیلی محدود است؛ سازندگان اسمارت‌فون در استفاده کامل از قابلیت‌های اسکن کد QR در داخل سیستم‌عامل‌ها دچار شک و تردید هستند. با این‌که می‌دانیم استفاده از این قابلیت به سادگی فعال کردن دوریبن یا یوتیلیتی جستجو است ولی باز هم شرکت‌های سازنده اسمارت‌فون نسبت به آن مطمئن نیستند.

والت‌اپ که برای آیفون نوشته شده برای خواندن کد QR استفاده می‌شود و کوپن‌‌ها؛ بلیط‌ها و مواردی مانند آن را اسکن می‌کند. پس می‌توان این‌گونه تصور کرد که کدهای QR کاربردهای مهمی دارند؛ ولی در عالم واقعیت؛‌ این تنها یکی از امکانات محدودی است که کدهای QR ارائه می‌دهند.

با باندل شدن اسکن در داخل کروم؛ کاربران بدون نیاز به یک اپ جداگانه؛ از یک اسکنر بارکد کاملا کاربردی برخوردار هستند. این آپدیت برای آیفون منتشر شده است.

برای دانلود نسخه جدید مرورگر کروم از لینک زیر استفاده کنید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟