مایکروسافت اج و مشکلاتش
بیلد جدید ویندوز اجازه نمی‌دهد از جی‌میل استفاده کنید
اگر به خاطر داشته باشید تقریبا سه روز پیش بود که به شما اعلام کردیم بیلد جدید مایکروسافت به شماره 15019 منتشر شده است. مایکروسافت در وبلاگ ویندوز 10 طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های جدیدی که در این بیلد لحاظ شده‌اند را مورد بررسی قرار داده بود. اما به نظر می‌رسد بیلد جدید چندان هم خالی از اشکال نیست.

1606683296_1_0.gif

اگر به خاطر داشته باشید در مطلب نگاهی به ویژگی‌های مهم به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ به شما گفتیم که مایکروسافت بیلد جدید ویندوز را با طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها که ویژه گیمرها است عرضه کرده است. همچنین تعدادی از باگ‌های مرورگر مایکروسافت اج را نیز برطرف کرده است. اما به نظر می‌رسد در بیلد جدید کاربران این توانایی را ندارند تا از پست الکترونیک جی‌میل استفاده کنند. مایکروسافت در انتهای وبلاگ خود به این نکته اشاره کرده بود که بیلد جدید خالی از اشکال نیست و کاربران یکسری باگ‌ها را در عمل مشاهده خواهند کرد. اکنون تعدادی از باگ‌های بزرگ بیلد 15019 خود را نشان داده‌‌اند. کاربرانی که بیلد جدید را نصب کرده‌اند اعلام داشته‌اند که قادر نیستند از یکسری سرویس‌های گوگل همچون جی‌میل استفاده کنند. البته مشکل فوق تنها در ارتباط با مرورگر مایکروسافت اج بوده و آن‌گونه که دونا سارکار، مسئول برنامه اینسایدر ویندوز به آن اشاره کرده است تیم توسعه‌دهنده ویندوز از این موضوع اطلاع پیدا کرده‌اند و در حال آماده‌سازی وصله‌ای برای حل این مشکل هستند. او گفته است که در بیلد بعدی که هفته آینده عرضه خواهد شد این مشکل برطرف می‌شود.

مطلب پیشنهادی

نگاهی به ویژگی‌های مهم به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰
بیلد جدید در تعامل بیشتر با گیمرها

دونا در این ارتباط گفته است: «تعدادی از کاربران ممکن است به واسطه آن‌که از یک مدل امنیتی جدید در زمان متصل شدن به تعدادی از سایت‌های خاص منجمله سرویس‌های گوگل استفاده کرده‌اند، چنین باگی را دریافت کرده‌ باشند. مایکروسافت در بیلد جدید یک مکانیزم بهبود وضعیت امنیتی کاربران را به خدمت گرفته است. کاربران این توانایی را دارند تا از طریق گزینه InPrivate چنین سایت‌هایی را مشاهده کنند. اگر جزء آن گروه از کاربرانی هستید که قادر نیستید از سرویس‌های گوگل همچون جی‌میل، نقشه گوگل یا سرویس‌های مشابه گوگل استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما این است که از زبانه InPrivate برای حل این مشکل استفاده کنید.»

اما این تنها مشکلی نیست که مرورگر مایکروسافت اج با آن دست به گربیان است. در بیلد جدید افزونه‌ها نیز غیرفعال می‌شوند و کاربر نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند. در ارتباط با این مشکل هیچ راه چاره‌ای پیش روی کاربران نیست و کاربران باید تا انتشار بیلد بعدی به انتظار بنشینند. دونا در این ارتباط گفته است: « افزونه‌ها به طور کامل بارگذاری می‌شوند اما آن‌گونه که انتظار می‌رود کار نمی‌کنند. این مشکل باید در بیلد بعدی اصلاح شود. اگر به افزونه‌ها در مرورگر مایکروسافت اج وابسته هستید پیشنهاد ما به شما این است که از نصب بیلد جدید صرفنظر کنید.»

در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که کلید F12 نیز ممکن است در مایکروسافت اج به درستی کار نکند و ممکن است در زمان دریافت ورودی‌ها مرورگر کرش کند. در نتیجه اگر مایکروسافت اج مرورگر اصلی شما برای وبگردی است، باید در هنگام دانلود و به کارگیری بیلد 15019 به این مشکلات دقت کنید. این احتمال وجود دارد که بیلد بعدی پایدارتر از نسخه جاری باشد و همراه با وصله‌هایی برای ترمیم مشکلات یاد شده در اختیار کاربران قرار گیرد. در نتیجه عاقلانه است که در مقطع فعلی از دانلود و نصب بیلد 15019 صرفنظر کنید.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟