توسط شرکت Telstra
اولین LTE گیگابیتی در استرالیا راه‌اندازی شد
در اکتبر گذشته، شرکت کوال‌کام اعلام کرد با همکاری شرکت‌های نت‌گیر، اریکسون و تلسترا می‌خواهد اولین شبکه موبایل LTE با سرعت دانلود هزار مگابیت را در استرالیا راه‌اندازی کند. این شبکه اکنون در شهر سیدنی آماده به کار شده است.

1606683296_1_0.gif

تست‌های انجام شده روی این شبکه، همان‌طور که در عکس زیر نیز مشخص است، سرعت دانلود ۹۳۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۱۳۰ مگابیت بر ثانیه را نشان می‌دهد. 

اولین دستگاهی که از شبکه LTE یک گیگابیتی پشتیبانی می‌کند، روتر موبایل Nighthawk M1 شرکت نت‌گیر است. این دستگاه از یک مودم اسنپ‌دراگون X16 LTE سود می‌برد و البته مجهز به فناوری MIMO 4x4 است. یعنی چهار باند فرکانسی برای ارسال و دریافت همزمان اطلاعات دارد. به گفته نت‌گیر، نزدیک به ۲۰ دستگاه می‌توانند به این روتر موبایل متصل شوند و با استفاده از باتری توکار می‌تواند تا ۲۴ ساعت شارژ نگه دارد. 

روتر Nighthawk M1 نت‌گیر با دستگاه‌های موبایل و روش‌های سریع شارژ گیگابیتی، شارژ می‌شود. امکانات ارتباطی این روتر دو درگاه USB نوع A و C به همراه یک درگاه شبکه اترنت است. این روتر از ماه آینده در بازارهای استرالیا به قیمت ۲۷۰ دلار امریکا یا ۳۶۰ دلار استرالیا عرضه می‌شود. 

شبکه جدید LTE در دو شهر سیدنی و ملبورن عرضه می‌شود و تا نیمه‌های فوریه در مناطق دیگری نیز عرضه خواهد شد. روی این شبکه می‌توان یک آهنگ ۳.۵ مگابایتی را در مدت یک ثانیه دانلود کرد. همچنین، یک فایل ارایه پاورپوینت با حجم ۲۰ مگابایت در کمتر از یک ثانیه و یک سریال تلویزیون ۳۰۰ مگابایتی در ۶ ثانیه دانلود می‌شود. جالب است بدانید که یک فیلم فول اچ‌دی به ظرفیت سه گیگابایت نیز در مدت سه دقیقه دانلود می‌شود که یک سرعت بسیار بالا و رویایی روی موبایل خواهد بود. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟