خودخواهی انسان‌ها تمامی ندارد
سلفی‌بازی جان یک بچه دلفین را گرفت!
گرفتن سلفی به یک پدیده عمومی تبدیل شده اما بعضی می‌خواهند به هر قیمتی که شده سلفی‌های خاص بگیرند و با آپلود آن‌ها روی شبکه‌های اجتماعی لایک‌های بیشتری به‌دست بیاورند. اما گاهی این سلفی‌ها به قیمت از بین رفتن خود سلفی بگیرها یا حتی حیوانات می‌شود دست مانند اتفاقی که به‌تازگی برای یک دلفین کوچک رخ داد.

1606683296_1_0.gif

سئوال "چرا؟" خیلی از اوقات با "به‌خاطر این‌که انسان‌ها فوق‌العاده خودخواه؛ بی‌فکر و احمق هستند." پاسخ داده می‌شود. این پاسخ به اتفاقی که اخیرا در منطقه ساحلی "سن برناردو" در آرژانتین رخ داد؛ مربوط می‌شود. گروهی توریست یک بچه دلفین را به بهانه این‌که با آن سلفی بگیرند؛ از آب بیرون می‌کشند.

طبق خبری که توسط "لا کاپیتال" متعلق به آرژانتین منتشر شده؛‌ خیلی بیشتر از یکی دو نفر در این قضیه دخیل بوده‌اند. آن‌ها یک بچه دلفین را از آب بیرون کشیدند و دورش را احاطه کردند. به گفته یکی از خانم‌ها به‌نام کلاودیا که در این گروه حضور داشت آن‌ها بعد از گرفتن عکس‌های خود و تمام شدن لذت و تفریح؛ دلفین را به‌حال خود رها کردند تا بمیرد.

مطلب پیشنهادی

عکس‌های مرگبار
دنیای دوربین شماره 187

وی اضافه می‌کند که می‌توانستند این دلفین را دوباره به آب برگردانند؛ یعنی همان‌جایی که به آن تعلق دارد. ولی آن‌ها ترجیح دادند تا حیوان بیچاره را لمس کنند و سلفی بیاندازند.

ویدیویی که در توییتر منتشر شده به‌خوبی نشان می‌دهد که یک گروه توریست خوش‌گذران دور دلفین را احاطه کرده بودند و هیچ‌کدام کوچک‌ترین اهمیتی به ادامه حیات آن نمی‌دهند.

این نخستین بار نیست که چنین اتفاقی رخ می‌دهد. فوریه سال گذشته میلادی نیز در یک منطقه ساحلی دیگر در کشور آرژانتین به‌نام "سانتا ترسیتا"؛ مردی که قصد سلفی گرفتن داشت یک دلفین کمیاب و نادر به‌نام "فرانسیسکانا" را به‌طور مشابه از آب بیرون می‌کشد.

به‌نظر می‌رسد که عطش انسان برای گرفتن سلفی با حیوانات تمامی ندارد و به خطرات احتمالی که برای خودشان یا حیوانات ممکن است رخ دهد کوچک‌ترین اهمیتی نمی‌دهند. در سال 2015؛ پدیده سلفی گرفتن با خرس‌ها باعث شد تا پارک کلرادو تعطیل شود.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟