با توسعه VR امکان فیلم‌سازی آن هم فراهم می‌شود
این دوربین عجیب برای فیلم‌سازان واقعیت مجازی ساخته شده است
محققان موفق شدند دوربین ۳۶۰ درجه‌ای بسازند که در عین کم حجم بودن؛ تصاویری ضبط می‌کند که بالاترین کیفیت ممکن را دارند. این دقیقا همان چیزی است که واقعیت مجازی نیاز دارد.

1606683296_1_0.gif

اگر از علاقه‌مندان فناوری واقعیت مجازی هستید و قصد ساخت ویدیوی واقعیت مجازی دارید که کاربر در آن غوطه‌ور شود یک مشکل بزرگ سر راه‌تان وجود دارد: انتخاب بین دوربینی که کم حجم است یا دوربین بزرگی که تصاویر با کیفیت فوق‌العاده بالا می‌گیرد.

اما محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن‌دیگوی آمریکا موفق به یافتن راهی شده‌اند که هر دو را کنار هم قرار می‌دهد. نام این دوربین جدید PMast است.

مطلب پیشنهادی

دوربینی که اجازه هر کاری به هکرها می‌دهد
آسیب‌پذیری دوربین‌های Smartcams

البته این دوربین فعلا در حد نمونه ساخته شده و مکعبی است که جلوی آن لنزها قرار گرفته‌اند و کابل‌های فایبر اپتیک در آن دیده می‌شوند. طراحی این دوربین به‌گونه‌‌ای است که حس غوطه‌ور شدن در ویدیو را به فیلم‌ها؛ مسابقات ورزشی و کنسرت‌های موسیقی می‌آورد. واقعیت مجازی به این چنین وسیله‌ای احتیاج مبرم دارد تا بتواند برنامه‌های خود را به بهترین شکل پیاده کند.

هالیوود هم به‌دنبال به‌کارگیری VR است تا نحره مرسوم داستان‌سرایی را به شیوه‌ای نوین به علاقه‌مندان فیلم و سینما ارائه کند. در فستیوال فیلم ساندنس که این هفته برگزار شد؛ واقعیت مجازی یکی از جاذبه‌های جدید این صنعت بود که در فیلم "Dear Angelica" به‌کار گرفته شد. کارگردان این فیم  با استفاده از فناوری به‌روز دنیا مخاطب را به درون مغز یک نقاش می‌برد.

البته برای این منظور شیوه‌های مختلفی ارائه شده است از آکیلیس ریفت فوق پیشرفته 600 دلاری از فیسبوک تا هدست دی‌دریم 50 دلاری از گوگل. اما در این بین هنوز محتوای زیادی برای فناوری VR در دسترس نیست. دوربین PMast با وجود انداره بسیار کوچک خود می‌تواند نیاز کاربران حرفه‌ای را با گرفتن عکس‌های با رزولوشن بالا تأمین کند.

این دوربین با شکل مکعبی خود به اندازه یک SLR معمولی است و تلفیقی از لنزهای کروی عجیب با رشته‌های فیبر نوری است که با دقت و ظرافت نامتعارف؛ مهندسی شده است. در پنج طرف این مکعب لنزهای کروی شکل دیده می‌شود و در داخل آن‌ها سنسورهای 25 مگاپیکسلی تعبیه شده است. در سطح ششم یک دوربین و لینک فایبر اپتیک به‌کار گرفته شده و دیتا از طریق این لینک به کامپیوتر ارسال و در قالب یک ویدیو ذخیره می‌شود.

اما قلب نوآوری در PMast لنزی است که بیشتر شبیه سنگ مرمر است تا دیسک‌های محدب و مقعری که در لنز دوربین‌های معمولی دیده می‌شود. قطر 16 میلی‌متری این کره از یک سکه هم کمتر است و بهترین کارایی اپتیکال را ارائه می‌دهد.

این دوربین هم‌چنان مراحل تست خود را پشت سر می‌گذارد و تا ورود آن به بازار باید مدتی صبر کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟