راه‌کارهای جدید مایکروسافت برای افزایش مدت زمان شارژ باتری
کاربران ویندوز ۱۰ می‌توانند با یک ابزار جدید عمر باتری لپ‌تاپ را افزایش دهند
جدیدترین پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ اینسایدر شامل یک "پاور اسلایدر"‌ آزمایشی می‌شود. کاربران به کمک این ابزار می‌توانند به‌صورت دستی و با تغییر تنظیمات؛ موجب بالا رفتن مدت زمان شارژ باتری یا کارایی شوند.

1606683296_1_0.gif

در حال حاضر؛ این اسلایدر تنها یک اینترفیس آزمایشی برای کاربرانی است که از بیلد 15104 نسخه پیش‌نمایش استفاده می‌کنند. این اسلایدر حرکت می‌کند اما کار نمی‌کند. پس چرا وقتی کار نمی‌کند؛ مایکروسافت آن را در نسخه پیش‌نمایش قرار داده است؟ در واقع؛ هدف مایکروسافت جمع‌آوری فیدبک‌های اولیه قبل از اضافه کردن قابلیت‌های بیشتر به آن است.

مطلب پیشنهادی

ویندوز ۱۰ به مود گیم با کارایی فوق‌العاده تجهیز می‌شود
خبر خوب برای طرفداران ویندوز ۱۰ و دنیای بازی

چندی پیش؛ شرکای این شرکت درخواست اضافه شدن امکانات بیشتر برای کاربران را ارائه دادند و حالا ردموند می‌خواهد با این کار برای کاربران ویندوز ۱۰ امکان تیونینگ پی‌سی در شرایط مختلف را فراهم کند. این قابلیت به‌ویژه برای کاربرانی که دائما در حال استفاده از لپ‌تاپ هستند و عمدتا مشکل تمام شدن شارژ باتری و در دسترس نبودن پریز برق را دارند؛ بسیار مفید خواهد بود.

البته بالا بردن مدت زمان شارژ یک دستگاه باعث می‌شود تا کارایی سیستم به پایین‌ترین حالت خود برسد اما خیلی از کاربران حاضر هستند تا لپ‌تاپ یا پی‌سی آن‌ها قدرت کمتری در اجرای برنامه‌های مختلف داشته باشد اما مدت زمان بیشتری در اختیارشان باشد. یکی از مهندسان نرم‌افزار این شرکت به‌نام "دونا سارکار" می‌گوید فرض کنید که در حال سفر با هواپیما هستید و علاقه زیادی به انجام بازی‌های کامپیوتری دارید. مطمئنا ترجیح می‌دهید که بازی با سرعت فریم پایین‌تری اجرا شود اما در عوض مدت زمان بیشتری قادر به انجام بازی باشید تا این‌که خیلی زود شارژ دستگاه تمام شود. اما طبیعی است به‌محض نزدیک شدن به پریز برق بخواهید از تمام پولی که برای دستگاه پرداخت کرده‌اید نهایت استفاده را ببرید و بهترین کارایی و سرعت را در اختیار داشته باشید.

این‌که کاربران این قدرت را داشته باشند تا بر اساس نیاز و دیدگاه خودشان مصرف باتری را کنترل کنند خبر بسیار خوبی است. "سارکار" ادامه می‌دهد: "‌ما در حال نتیجه‌گیری از تجربیاتی هستیم که به بهتر شدن استفاده از باتری روی دستگاه‌هایی که از ویندوز استفاده می‌کنند کمک می‌کند. در همین راستا با سازندگان مختلف برای رسیدن به انتخاب بهترین تنظیمات برای مشتریان‌شان همکاری می‌کنیم. در نتیجه؛ آن‌‌ها می‌توانند در دستگاه‌های جدید ویندوزی خود از تنظیمات جدید استفاده کنند."

مطلب پیشنهادی

با این گجت قدرت وای‌فای‌تان را چند برابر کنید!

البته این تنها یک مورد از ویژگی‌های تازه‌ای است که مایکروسافت ارائه می‌دهد. آن‌ها در نظر دارند تا به‌مرور راه‌ها و روش‌های جدیدتری را برای افزایش طول عمر شارژ باتری در اختیار کاربران خود قرار دهند. این ویژگی‌ها در طی چند هفته آتی و با انتشار "Creators Update" ویندوز ۱۰ در دسترس کاربران خواهد بود.

قرار است این آپدیت رایگان شامل تعدادی ابزار جدید برای ساخت؛ تولید و اشتراک‌گذاری محتوا و بازی‌های سه‌بعدی نیز بشود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟