خانه‌های هشومند روزبه‌روز پیشرفته‌تر می‌شوند
چرا شرکت‌های فناوری فکر می‌کنند خانه‌ها به آینه هوشمند نیاز دارند؟
نمایشگاه CES 2017 نشان داد که امسال؛ سال آینه هوشمند نبود اما واقعا نمی‌توان از حاشیه‌های این نمایشگاه و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد، چشم‌پوشی کرد. پدیده آینه هوشمند مدتی است که معرفی شده و بیشتر از همه در پروژه‌های مفهومی DIY مورد استفاده قرار گرفته است.

1606683296_1_0.gif

اما با رشد خانه‌های هوشمد؛ حالا شرکت‌های سازنده به این فکر افتاده‌اند که از فرصت‌های پیش‌آمده نهایت استفاده را ببرند و این مفهوم جالب را به مقبولیت عمومی برسانند. یکی از محصولاتی که چند هفته پیش در رویداد لاس‌وگاس معرفی شد "آینه‌های متصل گریفین" است  که از فضای موجود به بهترین شکل استفاده می‌کند: اما سه نکته را می‌توان برای این محصول جدید بیان کرد: جالب؛ غیرضروری و بیش از اندازه گران.

مطلب پیشنهادی

با خرید این گجت‌ها در مصرف انرژی و پول جیب‌تان صرفه‌جویی کنید!
توجه ویژه شرکت‌های سازنده به بحث مصرف انرژی

ولی وقتی این شرکت که در زمینه ساخت اکسسوری‌های گوشی تخصص دارد؛ تصمیم گرفت تا تمرکز خود را روی فضای خانه‌های هوشمند قرار دهد و به‌همین منظور از تُستر و قهوه‌ساز متصل استفاده کرد؛ آن‌گاه از یک آینه هزار دلاری به‌عنوان هاب استفاده کرد.

فکری که آن‌ها در سر دارند کاملا مشخص و واضح است. خانه‌های هوشمند به هاب نیاز دارند پس چه بهتر که این هاب وسیله‌ای باشد که هر روز هنگام برخاستن از خواب؛ نخستین کاری است که انجام می‌دهید. از مسواک زدن گرفته تا آرایش صورت و شانه کردن مو در مقابل آینه انجام می‌شود. اگر خانه شما به آینه هوشمند مجهز باشد؛ نوتیفیکیشن‌های دریافت شده را نشان‌تان می‌دهد و اطلاعات مربوط به هواشناسی را درست مانند آن‌چه که در فیلم "گزارش اقلیت" نشان داده شد؛ به کاربران عرضه می‌کند.

گریفین یک کار دیگر هم انجام داده: وقتی نان تست و قهوه آماده شد؛ به شما اطلاع می‌دهد.

از سوی دیگر شرکت HiMirror را داریم که پیش از این ایده چتر هوشمند و چاپ XYZ را مطرح کرده بود. اما محصول جدید آن‌ها کاملا مقرون به‌صرفه است و تنها 259 دلار قیمت دارد. اگر گریفین یک تلویزیون هوشمند است؛ HiMirror بیشتر به یک ست‌تاپ باکس شباهت دارد با این تفاوت که کوچک‌تر و ارزان‌تر است و برای استفاده طولانی مدت طراحی نشده است. یعنی بر خلاف آینه‌هایی که در سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها استفاده می‌شود و ممکن است سال‌های سال سر جای خود بمانند؛ آینه‌های هوشمند به شکلی هستند که می‌توان هر چند سال یک بار آن‌ها را ارتقا داد.

یکی از ویژگی‌های بسیار مهمی که در این محصول به‌کار رفته مشابه همان چیزی است که پاناسونیک در سال 2014 برای نخستین بار به عموم معرفی کرد: آینه هوشمند که آرایش را به‌صورت اضافه می‌کند. این ویژگی از آن تاریخ به‌بعد توسط شرکت‌های سازنده اسمارت‌فون مانند هواوی مورد استفاده قرار گرفته است.

برای پاناسونیک؛ این فناوری بیشتر به‌معنای اثبات این مفهوم است. هرچند که بعید است به این زودی‌ها شاهد گسترش کاربرد آن‌ها باشیم. یکی از ضعف‌های این محصول قیمت بالای آن است که باعث می‌شود کمتر کسی به تهیه آن ترغیب شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟