گجت‌های پوشیدنی دکتر شخصی می‌شوند
ساعت‌های هوشمند بیماری شما را پیش‌بینی و گوش‌زد می‌کنند
خیلی از مردم نسبت به سلامتی خود بسیار حساس هستند و همواره دنبال نشانه‌هایی می‌گردند که گویای مشکلی در بدن‌شان باشد. اما چه کسی حاضر است که هر روز ضربان قلب؛ دمای بدن و سایر موارد مربوط به سلامتی را زیرنظر داشته باشد؟ مگر این‌که ساعت هوشمند این وظیفه را به‌عهده بگیرد.

1606683296_1_0.gif

تیمی از محققان به رهبری «مایکل اشنایدر» ار دانشگاه استنفورد؛ اخیرا مقاله‌ای را منتشر کرده‌اند که مربوط به یک دوره تحقیقاتی بلند مدت از بررسی نقش گجت‌های مچ‌بند در کمک به شناسایی و مانیتور کردن بیماری‌های مختلف است.

مطلب پیشنهادی

امکان ردیابی سلامت راننده با سنسورهای بیومتریک
فناوری‌‌های روز دنیا با صنعت خودروسازی گره می‌خورد

چهل و سه نفر در این پروژه دو ساله شرکت کردند و طی این مدت موارد متعدد و مرتبط با رویدادهای دنیای واقعی از قبیل سفر؛ مشکلات خواب؛ بیماری و غیره مورد بررسی قرار گرفت. به‌طور خلاصه؛ آن‌ها دریافتند استفاده از ساعت‌های هوشمند در مانیتور سلامت عمومی بدن تا زمانی‌که نقش آن‌ها به‌دقت تحت‌نظر باشد؛ سودمند و مفید است.

به‌عنوان مثال؛ کسانی که با هواپیما سفر می‌کنند؛ عموما میزان سطح اکسیژن خون آن‌ها پایین می‌آید که منجر به ناتوانی و ضعف می‌شود. هم‌چنین حساسیت افراد به انسولین (و بنابراین خطر دیابت نوع ۲) از بررسی‌ها و تحقیقات فیزیولوژیکی کاملا واضح و مشخص بود.

شاید شما احساس کنید که در حال سرما خوردن هستید اما ساعت‌های هوشمند، ساعت‌ها یا روزها قبل از این‌که شما متوجه شوید به این قضیه پی می‌برند و به شما گوشزد می‌کنند که سعی کنید شب‌ها خواب خوبی داشته باشید تا شاید بتوانید سرماخوردگی را دور کنید. این تیم هم‌اکنون در حال کار بر روی ساخت الگوریتم‌هایی است که بتواند این مسئله را به واقعیت تبدیل کند.

در این مقاله که در PLOS Biology منتشر شد؛ آمده که: "در کل؛ نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که بیوسنسورهای پرتابل می‌توانند اطلاعات مفیدی برای مانیتور کردن فعالیت‌های شخصی و فیزیولوژی در اختیار فرد بگذارند."

ساعت‌های هوشمند قادر هستند نقش مهمی را در مدیریت سلامتی ایفاء کنند و امکان دسترسی گروه‌هایی که معمولا از نظر اجتماعی در سطح پایین‌تری هستند یا از نظر موقعیت جغرافیایی در مناطق دوردست زندگی می‌کنند؛ به مراقبت‌های پزشکی مقرون به‌صرفه را فراهم کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟