این گوشی قادر به شناسایی خواص و نوع مواد است!
اولین گوشی مجهز به اسکنر مولکولی دنیا معرفی شد + عکس
در جریان آخرین ساعات نمایشگاه CES 2017 شاهد رونمایی از گوشی هوشمندی جدید و چینی بودیم که بسیاری از حاضرین در نمایشگاه را شگفت‌زده کرد. این گوشی هوشمند که Changhong H2 نام دارد، اولین اسمارت‌فون مجهز به اسکنر مولکولی دنیا محسوب می‌شود و قابلیت‌های بسیار جالبی و کارآمدی را ارائه می‌کند. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

اولین گوشی هوشمند مجهز به اسکنر مولکولی دنیا در آخرین ساعت برگزاری نمایشگاه CES 2017 در لاس‌وگاس معرفی شد. این گوشی هوشمند قادر است تا با اسکن یا آنالیز مواد و اجسام مختلف اطلاعات جالبی در مورد خواص و نوع آن‌ها ارائه کند. پیش از این شاهد معرفی گجتی تحت عنوان SCiO بودیم که قابلیت اسکن مواد مختلف را ارائه می‌کرد و به اسکنر مولکولی مجهز بود، اما هم اکنون گوشی هوشمند Changhong H2 به طور مستقل به اسکنر مولکولی مجهز است و این قابلیت را ارائه می‌کند.

گوشی هوشمند نامبرده شده قرار است از ماه ژوئن در کشور چین عرضه شود و قیمت آن معادل با 435 دلار در نظر گرفته شده است. صفحه نمایش این گوشی 6 اینچی بوده و وضوح تصویر 1280 در 720 پیکسل یا به اصطلاح اچ‌دی را ارائه می‌کند. دوربین اصلی این گوشی 16 مگاپیکسلی بوده و در زیر آن اسکنر اثر انگشت دستگاه تعبیه شده است. ضمنا گوشی هوشمند Changhong H2 به سیستم‌عامل اندروید هم مجهز است. اما گذشته از مشخصات فنی گوشی نامبرده شده، تجهیز آن به اسکنر مولکولی چه معنایی دارد؟

تصور کنید که گوشی هوشمند Changhong H2 را خریداری کرده‌اید و به میوه فروشی می‌روید. در این شرایط برای سنجش میزان تازگی و کیفیت میوه‌های موجود می‌توانید از اسکنر مولکولی این گوشی هوشمند استفاده کنید. برای انجام این عمل کافی است که اپلیکیشن اختصاصی این اسمارت‌فون با عنوان SCiO را اجرا کنید. سپس یک سیب را در جلوی اسکنر مولکولی این گوشی قرار دهید و چند ثانیه منتظر بمانید تا پروسه آنالیز کیفیت سیب به پایان برسد. این عمل ظرف مدت زمان چند ثانیه انجام می‌شود و شما سریعا به اطلاعات دقیقی در مورد کیفیت و میزان تازگی سیب مد نظر دست پیدا خواهید کرد.

لازم به اشاره است که از اسکنر مولکولی گوشی هوشمند Changhong H2 می‌توان علاوه بر سنجش تازگی و کیفیت میوه‌ها به منظور سنجش یا حتی شناسایی داروها، مایعات و حتی بدن انسان استفاده کرد. شما می‌توانید اسکنر مولکولی این گوشی هوشمند را در جلوی پوست دست خود بگیرید و به "شاخص توده بدنی" یا همان "BIM" خود دسترسی پیدا کنید. برای آن دسته از افرادی که با "شاخش توده بدنی" آشنایی ندارند باید بگوییم که این شاخص، سنجشی آماری برای مقایسه وزن و قد افراد محسوب می‌شود.

در نمایشگاه CES 2017 دقت عملکرد اسکنر مولکولی گوشی هوشمند Changhong H2 به وضوح اثبات شد. بدین منظور یک قرص (دارو) جعلی که ظاهری کاملا مشابه با یک قرض ویاگرا داشت توسط اسکنر مولکولی گوشی نامبرده شده مورد بررسی قرار گرفت. گوشی هوشمند Changhong H2 پس از چند ثانیه سریعا اشاره کرد که ماده مورد نظر توسط اسکنر مولکولی دستگاه به عنوان یک دارو قابل شناسایی نیست. این موضوع نشان داده که عملکرد اسکنر مولکولی تا چه حد دقیق و حساب شده طراحی گردیده است و به هیچ عنوان وابسته به شکل و ظاهر مواد نیست.

بنابراین در جریان نمایشگاه CES 2017 به طور رسمی شاهد معرفی اولین گوشی هوشمند مجهز به اسکنر مولکولی دنیا هم بودیم. این گوشی هوشمند به واقع می‌تواند در برخی از شرایط کاربردهای جالب توجهی داشته باشد. رونمایی از گوشی Changghong H2 در نمایشگاه CES 2017 نشان داد که به واقع چینی‌ها هم می‌توانند عملکرد نوآورانه‌ای در صنعت موبایل داشته باشند. بنا به عقیده بسیاری از کارشناسان، این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد تجهیز اسمارتفون‌های بیشتری به اسکنر مولکولی باشیم. نظر شما در رابطه با این موضوع چگونه است؟

برای مشاهده دیگر اخبار نمایشگاه CES 2017 می‌توانید اینجا کلیک کنید. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟