اگر صفحه‌نمایش لمسی دوست دارید از این وسیله استفاده کنید
تماشا کنید: با ایربار لپ‌تاپ‌های قدیمی را تاچ‌اسکرین کنید
با گسترش روزافزون استفاده از دستگاه‌هایی مانند اسمارت‌فون و تبلت‌ها و مجهز بودن آن‌ها به صفحه‌های لمسی؛ خیلی از کاربران تمایل دارند که نمایشگر لپ‌تاپ‌های آن‌ها هم چنین قابلیتی داشته باشد تا بتوان با حرکت انگشتان دست به‌راحتی با آن‌ها کار کرد. به‌همین دلیل شرکت Neonode در نمایشگاه CES 2017 وسیله‌ای را معرفی کرده که دقیقا برای این خواسته کاربران طراحی و ساخته شده است.

1606683296_1_0.gif

این وسیله "ایربار" (AirBar) نام دارد. "ایربار" یک پرتو نور نامرئی را روی سطح نمایشگر پخش می‌کند که لمس کردن صفحه با استفاده از آن ممکن می‌شود و می‌تواند با امکانات مختلف ویندوزهای 8 و 10 کار کند.

مطلب پیشنهادی

نگاهی به گوشی‌های معرفی شده در CES 2017 + عکس
در CES 2017 چه اسمارت‌فون‌هایی رونمایی شدند؟

برای رسیدن به این قابلیت؛ از فناوری zForce AIR که متعلق به شرکت Neonode است استفاده شده و می‌تواند کاربردهای زیادی داشته باشد.

دلیل این‌که کاربر می‌تواند از هر چیزی برای لمس صفحه استفاده کند آن است که نور نسبت به هر دخالتی که از بیرون باشد واکنش نشان می‌دهد.

در واقع؛ "ایربار" یک دستگاه اکسترنال است که به قسمت پایین نمایشگر لپ‌تاپ اضافه می‌شود. به‌کمک آن؛ کاربر می‌تواند انواع حرکاتی که با دست قابل انجام است از قبیل سوایپ؛ زوم؛ اسکرول و ضربه را روی صفحه استاندارد لپ‌تاپ خود هم انجام دهد.

به کمک نور نامرئی که روی صفحه تابیده می‌شود؛ این وسیله قادر به تشخیص تماس انگشتان با نمایشگر است. وقتی انگشتان نور را می‌شکنند؛ ایربار حرکات آن‌ها را به اشاراتی تبدیل می‌کند که برای کامپیوتر قابل فهم است.

به‌گفته شرکت سازنده ایربار؛ این دستگاه می‌تواند با انگشتان؛ دستکش؛ قلم‌مو و هر وسیله استایلوس دیگر کار کند. حتی می‌توان به‌کمک آن طراحی کرد.

ایربار به پورت USB کامپیوتر وصل می‌شود. فعلا مدل‌هایی که تولید شده برای صفحه‌های 13 اینچ تا 15 اینچ است. اما هنوز یک نقطه ضعف دارد. ایربار نمی‌تواند با مک‌بوک‌ها به‌خوبی کار کند. قیمت پیش‌سفارش ایربار 69 دلار اعلام شده است.

ویدیوی معرفی ایربار را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

برای مشاهده دیگر اخبار نمایشگاه CES 2017 می‌توانید اینجا کلیک کنید. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟