فروش 83.2 میلیون تلفن‌ هوشمند در سه‌ماهه اول سال 2015
سامسونگ باز هم در رتبه اول فروش اسمارت‌فون
سامسونگ و اپل چه داستان‌ها که باهم نداشته‌اند. گاهی دوست، گاهی دشمن و گاهی رقیب. حالا سامسونگ با پیشی گرفتن از اپل در فصل مالی جدید،بار دیگر تاج بزرگ‌ترین سازنده تلفن‌هوشمند دنیا را بر سر نهاده است.

1606683296_1_0.gif

بعد از رقابتی سخت با اپل بر سر رساندن تلفن‌های هوشمند به درب فروشگاه‌ها، آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که سامسونگ با فروش 83.2 میلیون تلفن‌هوشمند در سه‌ماهه اول سال 2015 میلادی، به جایگاه نخست بازگشته است. فروش سامسونگ در پایان سال گذشته 74.5 میلیون تلفن بوده است.

فروش اپل مابین ماه‌های ژانویه و مارس به 61.2 میلیون نزول کرده و این شرکت را در جایگاه دوم پس از سامسونگ قرار داده است. این دو شرکت با فاصله زیادی از لنوو (موتورولا) جلوتر هستند که با فروش 18.8 میلیون دستگاه در جایگاه سوم قرار دارد. با فاصله کمی بعد از آنها، هواوی با 17.3 میلیون فروش در پله چهارم قرار دارد.

این ارقام از طرف موسسه Strategy Analytics گزارش شده است که مقایسه‌ای هم میان سهم بازار برای بازیگران ارشد تلفن‌هوشمند صورت داده است. فروش سامسونگ سهم 24.1 درصدی از بازار جهانی تلفن‌هوشمند را در بر می‌گیرد و پس از آن، اپل با 17.7 درصد، لنوو و موتورولا با 5.4 درصد و هواوی با 5 درصد قرار دارند.

Strategy Analytics همچنین ارقامی در مورد تعداد تلفن‌های مبایل منتشر کرده است. این ارقام شامل تمام تلفن‌ها و نه فقط تلفن‌های هوشمند می‌شود. این آمار عملکرد مایکروسافت را آشکار ساخته که چندان خوب بنظر نمی‌رسد. در ابتدای سال 2015، مایکروسافت فروش 33.7 میلیون تلفن را ثبت کرده که از پایان سال 2014 میلادی 33 درصد کمتر است و سهم 7.6 درصدی از سهم بازار را نسیب این شرکت کرده است. در مجموع تخمین زده شده که از ابتدای امسال 445 میلیون تلفن به فروش رسیده است.

این ارقام در ماه‌های آتی چه تغییراتی خواهد کرد؟ سامسونگ حالا با عرضه گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge، در انتظار پیشی گرفتن بیشتر است و در اظهاریه‌ای اعلام کرده که میزان فروش‌هایش از تمام پیش‌بینی‌های معقول فراتر بوده است. از سوی دیگر مایکروسافت تغییراتی برجسته را پیش‌بینی نمی‌کند اما روی تاثیر ویندوز 10 بر افزایش فروش تلفن‌های هوشمنداش حساب باز کرده است. یک تلفن پرچم‌دار هم می‌تواند به این روند کمک کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟