تنسنت ارائه کرد
سیستم‌عاملی جدید برای گجت‌های هوشمند و واقعیت مجازی
احتمالا اگر در چین زندگی نمی‎کنید، نام تنسنت هولدینگز (Tencent Holdings) هم برای شما ناآشنا است. این نام یک شرکت بزرگ اینترنتی است که علاوه بر خیلی چیزهای دیگر، مالک بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی چینی QQ و پر استفاده‎ترین برنامه پیام‌رسان WeChat نیز هست.

1606683296_1_0.gif

اوایل امسال با ارائه سیستم عامل تنسنت یا به اختصار TOS برای تلفن‎های هوشمند، این شرکت برتری آندرويد را به چالش کشید و اکنون نیز با سیستمعامل +TOS برگشته تا جای آندرويد را در بازار دستگاه‎های پوشیدنی، واقعیت مجازی و اینترنت اشیاء بگیرد.

تنسنت TOS و +TOS را جایگزین آندرويد می‎کند و توسعهدهندگان نیز اجازه دارند از این پلتفرم استفاده کنند. +TOS طراحی شده است تا در سختافزارهایی که تنها به منظور جلب توجه مردم ساخته می‎شوند (از ساعت‎های هوشمند تا هدست‎های واقعیت مجازی) مورد استفاده قرار گيرد. این ابزار به علاوه تلویزیون‎های هوشمند پلتفرم‎های بسیار ایدهالی برای معرفی برنامه‎های بازی و خدمات جامعه مجازی و سرگرمی‎ تنسنت هستند. این شرکت یک سیستم پرداخت موبایل را هم ارائه کرده است که می‎توان از آن در ساعت‎های هوشمند +TOS و از طریق تلفن‎های هوشمند TOS استفاده کرد.

طبق یک گزارش محلی که در مورد عرضه +TOS نوشته شده است، هواوی، زد تی‌ای، لنووا و کوال‎کام همگی تمایل خود برای به کار گیری این سیستم عامل در آینده را ابراز کرده‎اند. مدیرعامل تنسنت، رن یو زین می‎گوید این شرکت خودش به تنهایی هیچ سختافزاری را توليد نخواهد کرد. این حرف به این معنا است که تنسنت قصد ندارد تا از TOS به همان شیوه‎ای استفاده کند که آمازون در نسخه آندرويد خود به کار برد.

طبق گزارش کانتار ورلدپنل، آندرويد 72 درصد از سهم بازار چین را در اختیار دارد، اما بخش عمده‎ای از آن تحت سلطه چند شاخه از جمله MIUI شیائومی‎ است که با برنامه‎های نصب شده گوگل ارائه نمی‎شود. تنسنت به سختی تلاش می‎کند تا سهم خود در بازار را بالا ببرد و این در حالی است که شرکت جستجوی اینترنتی بیدو و فروشگاه آنلاین بزرگ علی بابا هم مشغول کار روی سیستم‌عامل موبایل مخصوص خود هستند.

ماموریت تنسنت به این راحتی هم نیست. سامسونگ هنوز با تایزن به موفقیت نرسیده و ویندوزفون مایکروسافت هم چندان مورد اقبال عمومی‎ قرار نگرفته است و بخش عمده‎ای از این ناکامی‎ها به واسطه حضور گوگل و اپل است و نمی‎توان به این راحتی نام این دو ابرقدرت دنیای فناوری را نادیده گرفت. با وجود استفاده یک میلیاردی مردم از QQ و به تبع آن پیامرسان WeChat، تنسنت نسبتا از اعتماد به نفس لازم برای تصاحب بخشی از اینترنت برخوردار است، اما تا زمانی که +TOS کار خود را روی سخت‌افزارها شروع نکند، نمی‎توان نتیجه کار را پیشبینی کرد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟