شمارش معکوس برای خداحافظی با فلش
گوگل کروم با پشتیبانی پیش‌فرض از HTML5 میخ دیگری بر تابوت فلش کوبید
گوگل در ماه می اعلام کرده بود که در مرورگر کروم HTML5 را به طور پیش‌فرض جایگزین فلش خواهد کرد. با عرضه جدیدترین نسخه از این مرورگر یعنی نسخه 55، این شرکت یک قدم دیگر به این انتقال خبرساز نزدیک شده است. به نظر می‌رسد اکنون زمان آن رسیده است تا برای همیشه با فناوری محبوب فلش که روزگاری تمامی بازار را از آن خود کرده بود، یک خداحافظی رسمی داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

کروم اکنون به طور پیش‌فرض از HTML5 پشتیبانی می‌کند و فقط سایت‌هایی که تنها از فلش استفاده کرده یا جزء ده سایت برتر وب باشند همچنان می‌توانند از فلش استفاده کنند. در نتیجه زمانی که تصمیم بگیرید از سایت‌هایی بازدید کنید که محتوای فلش در آن‌ها حضور دارد، کروم برای اولین بار از شما سوال می‌کند که آیا تمایل دارید تا محتوای فلش فعال شود یا خیر. چند ماه پیش گوگل اعلام کرد که فرآیند گذر از فلش را آغاز خواهد کرد. بر همین اساس در اولین قدم محتویاتی که در پشت صحنه به نمایش در می‌آمدند را مسدود کرد. گوگل در توجیه این اقدام خود گفته بود: «به اعتقاد ما بیش از نود درصد محتویات فلش در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و با این اقدام گام بزرگی در زمینه حذف فلش و محافظت از کاربران برداشته خواهد شد.»

مطلب پیشنهادی

چگونه در 20 ثانیه 20 درصد به عمر باتری تلفن آندرويد اضافه کنیم

HTML5 مدت زمان زیادی است که از سوی مرورگرهای مختلف پشتیبانی می‌شود. هر چند سطح پشتیبانی مرورگرها از این فناوری متفاوت بوده و هر مرورگری بر حسب تصمیم سازنده آن از یکسری ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کند؛ با این وجود کروم و اپرا در زمینه پشتیبانی از ویژگی‌های HTML5 سرآمد مرورگرهای دیگر هستند. دو نسخه قبلی مرورگر کروم فرآیند مسدودسازی تبلیغات فلشی که در پس‌زمینه اجرا می‌شدند را به مرحله اجرا درآورده بودند. این روند تغییرات و حرکت به سوی HTML5 به معنای بارگذاری سریع‌تر، امنیت بهتر و بهبود کلی عملکردها است. این فناوری همراه با HTTP 2.0 قادر است در بسیاری از موارد زمان تاخیر بارگذاری سایت‌ها را به شکل‌ چشم‌گیری کاهش دهد. به‌روزرسانی به نسخه 55 کروم به معنای آن است که مرورگر شما از تکنیک فاصله‌گذاری خودکار CSS که برای بهبود فرآیند شکستن خطوط و کادرهای متنی مورد استفاده قرار می‌گیرد پشتیبانی کرده و در نتیجه به شما این امکان را می‌دهد تا سایت‌های اینترنتی را به شکل بهتری مشاهده کنید.

برای کاربران آندرویدی، نسخه جدید طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را به ارمغان می‌آورد. بارگذاری آفلاین صفحات، تصاویر و ویدیوها به معنای آن است که شما در زمان فراغت قادر خواهید بود به این چنین محتوایی دسترسی داشته باشید. نسخه موبایلی کروم به زودی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت، اما کاربران دسکتاپی پلتفرم‌های مک، ویندوز و لینوکس از هم اکنون قادر هستند از نسخه جدید استفاده کنند. لازم به توضیح است در نسخه جدید یکسری باگ‌های امنیتی این مرورگر نیز برطرف شده‌اند.

اگر از نسخه‌های قدیمی کروم استفاده می‌کنید، کافی است از منوی Help گزینه About Google Chrome را انتخاب کرده تا فرآیند به‌روزرسانی به جدیدترین نسخه جدید به طور خودکار انجام شود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟