تعطیلات عید شکرگذاری و تخفیف‌های بالا رقم زد:
مردم در روز جمعه سیاه، 3340 میلیون دلار خرید آنلاین کردند!
افزایش استفاده از گوشی تلفن همراه و تبلت برای خرید‌های آنلاین باعث شده تا جمعه سیاه امسال بسیار متفاوت‌تر از سال 2015 باشد. این میزان استقبال برای خرید‌های آنلاین موجب شد تا در روز شکرگزاری، بازار بزرگ جمعه سیاه به رکورد 3.34 میلیارد دلاری دست یابد.

1606683296_1_0.gif

برهمین اساس، برآوردهای شرکت ادوبی نشان می‌دهد تنها در روز شکرگزاری، خریدهایی به ارزش ۳.۳۴ میلیارد دلار به طور آنلاین انجام شده و ۱.۲ میلیارد دلار از این رقم مربوط به خریدهای موبایلی بوده است. گزارش مستقل «چنل‌ادوایزور» هم نشان می‌دهد که ۶۸.۲ درصد از ترافیک خریدهای آنلاین در روز شکرگزاری مربوط به گوشی‌های هوشمند بوده است. با احتساب تبلت‌ها و دیگر ابزار الکترونیک قابل حمل این رقم به ۷۷.۸ درصد ارتقا می‌یابد. نکته جالب دیگر پیشی گرفتن سفارش‌های آنلاین موبایلی از سفارش‌های ثبت شده با استفاده از رایانه‌های شخصی است. ۵۳ درصد از سفارش‌های خرید با استفاده از گوشی‌ یا تبلت‌ ثبت شده و لذا کاربران رایانه‌های شخصی از کاربران تلفن‌های همراه در حوزه خرید اینترنتی عقب افتاده‌اند.

مطلب پیشنهادی

ژاپن تا ۲۰۱۸ قوی‌ترین ابررایانه دنیا را می‌سازد

ترافیک موبایلی سایت‌های برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز در سال‌جاری رشد بی‌سابقه‌ای داشته و به عنوان مثال در مورد فروشگاه «وال مارت» به بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است. تحول قابل تامل دیگر در گزارش ادوبی، به استقبال گسترده‌تر مردم از فروشگاه‌های آنلاین بزرگ باز می‌گردد، به گونه‌ای که خرید آنلاین از این سایت‌ها دو برابر سایت‌های خرده فروشی کوچک بوده است. ۵۵ درصد ترافیک سایت‌های خرده فروشی بزرگ هم موبایلی بوده است.

همچنین هر کاربر گوشی‌های اندرویدی به طور متوسط ۱۳۰ دلار و هر کاربر گوشی‌های iOS اپل به طور متوسط ۱۴۲ دلار خرید انجام داده است. اگرچه ترافیک موبایلی بازدید از سایت‌های تجارت الکترونیک بیش از ترافیک مربوط به رایانه‌های رومیزی بوده، اما سفارشات نهایی ثبت شده از این طریق ۳۷ درصد کل سفارشات را تشکیل می‌دهد.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟