تکنولوژی شارژی که می‌تواند آینده گجت‌های پوشیدنی را متحول کند
این ساعت هوشمند با گرمای بدن شارژ می‌شود!
ساعت هوشمندی که تصویر آن را در عکس فوق مشاهده می‌کنید، پاورواچ (PowerWatch) نام دارد و قرار است توسط شرکتی با عنوان ماتریکس (Matrix) تولید شود. این ساعت هوشمند به یک باتری منحصر به فرد مجهز است که با استفاده از گرمای پوست بدن کاربر شارژ می‌شود. با سایت شبکه همراه باشید تا نگاهی دقیق‌تر به جزئیات ساعت هوشمند ماتریکس پاور واچ (Matrix PowerWatch) داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

یک شرکت کالیفرنیایی با نام ماتریکس به تازگی ایده مربوط به تولید یک ساعت هوشمند شارژشونده توسط اثر ترموالکتریک را ارائه کرده است. این ایده در جمع‌آوری حمایت مردمی ایندیگوگو (Indiegogo) ارائه شده و هم اکنون مبلغ سرمایه‌گذاری مردمی آن از مرز 346،000 دلار عبور کرده است. یکی از بیان گذاران اصلی شرکت ماتریکس و ارائه دهنده ایده ساخت ساعت هوشمند ماتریکس پاور واچ (Matrix PowerWatch) فردی به نام اکرم بوکایی (Akram Boukai) است. وی دارای مدرک دکترای شیمی بوده و در پروفسور سابق دانشگاه میشیگان (University of Michigan) بوده است.

وی اشاره داشته که هم اکنون پیاده‌سازی این تکنولوژی و شارژ باتری گجت‌های پوشیدنی نظیر ساعت‌های هوشمند از طریق اثر ترموالکتریک با استفاده از روش‌های خاصی امکانپذیر است. وی عنوان می‌کند که گرمای پوست کاربر می‌تواند منجر به شارژ باتری گجت‌های پوشیدنی شود. پروفسور بوکایی جزئیات این پروسه را در حالت مختصر و ساده این چنین عنوان کرده است:

"پوست دست کاربر با پنل پشتی ساعت ماتریکس پاور واچ در ارتباط مستقیم است. به دلیل جریان خون در رگ‌ها و مویرگ‌ها، پوست شما گرم می‌شود و این گرما می‌تواند به پنل زیرین ساعت منتقل شود. در این شرایط بخش‌های کناری و فوقانی بدنه اصلی ساعت نسبت به پنل زیرین آن سردتر هستند و این موضوع سبب می‌شود که الکترون‌ها تمایل به حرکت به سمات بالا و قسمت‌های سردتر داشته باشند. این موضوع منجر به تولید می‌شود و نهایتا به این صورت باتری ساعت هوشمندتان شارژ خواهد شد."

پروفسور بوکایی اشاره می‌کند که فرآیند شارژ شدن باتری ساعت می‌تواند در شرایطی که دمای پوست بدن کاربر پایین باشد دچار اختلال موقت گردد. به عنوان مثال روند شارژ باتری ساعت در محیط‌های برقی کاهش پیدا می‌کند. در این شرایط با انجام حرکات ورزشی و تولید گرما در بدن، کاربر می‌تواند باتری ساعت هوشمند خود را شارژ کنید. پروفسور بوکایی اشاره داشته که ساعت هوشمند ماتریکس پاور واچ (Matrix PowerWatch) ماه جولای (July) روانه بازار می‌شود و هم اکنون پیش‌خرید آن امکانپذیر است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟