برای مبارزه با خبرهای کذب، فیسبوک CrowdTangle را خرید
فیسبوک مرتبا تکرار می‌کند یک شرکت رسانه‌ای نیست. با این حال، روز جمعه، یکی از قدرتمندترین شرکت‌های موجود در عرصه کشف محتوا در شبکه‌های اجتماعی را خریداری کرد. خرید جدید به فیسبوک کمک می‌کند در زمینه ارائه محتوای دقیق‌تر قدرتمندتر از گذشته ظاهر شود. در صفحه اصلی این استارت‌آپ آمده است ما به فیسبوک محلق شدیم.

1606683296_1_0.gif

CrowdTangle ابزاری است که ناشران برای دنبال کردن وضعیت داستان‌ها و تاثیرگذاری داستان‌هایی که از طریق اینترنت به انتشار آن‌ها پرداخته‌اند، استفاده می‌کنند. اما روز جمعه اعلام شد فیسبوک به شکل نامعلومی این استارت‌آپ را تصاحب کرده است. فیسبوک در حال حاضر از ابزار خودش استفاده می‌کند. ابزاری که به ناشران اجازه می‌دهد وضعیت صفحه خود را مورد بررسی قرار دهند. اما CrowdTangle این قابلیت را دارد تا همین تکنیک را در مورد سایت‌های دیگری همچون رددیت، توییتر و اینستاگرام نیز به مرحله اجرا درآورد. اگر به وضعیت اخباری که در چند روز گذشته منتشر شده است نگاهی داشته باشید مشاهده می‌کنید که مدیران فیسبوک از عملکرد این شبکه اجتماعی دفاع کرده‌اند اما در مقابل عده‌ای اعلام داشته‌اند که برخی از مطالب ارائه شده از سوی فیسبوک واقعی نبوده و آمیخته با یکسری اشتباهات هستند. بر همین اساس فیسبوک برآن شد تا به منظور نظارت دقیق‌تر بر محتوای خود به فکر یک چاره‌ اساسی باشد. به نظر می‌رسد، فیسبوک به این نتیجه رسیده است که ابزار CrowdTangle می‌تواند به منظور دنبال کردن اخبار نادرست به این شبکه اجتماعی کمک کند.

در مدت زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده چرخه بی پایانی از داستان‌های غیرواقعی و جنجال‌ها که در بعضی موارد اغراق‌آمیز بودند در فیسبوک منتشر شدند. تعدادی از روزنامه‌نگاران همچون جان هرمان از نیویورک تایمز، آلکس کانتروویتز از بازفید و دیمون برس از ماشابل گفتند که از CrowdTangle به منظور ردیابی این‌که چگونه اخبار نادرست روی این پلتفرم منتشر شدند، استفاده کرده‌اند. آلکس کانتروویتز در صفحه توییتر خود نوشت: «من از این ابزار به منظور گزارش اخبار نادرستی که روی فیسبوک منتشر می‌شدند استفاده کردم.» جان برمن نوشت: «crowdTangle ابزاری بود که نمای درستی از فیسبوک را در اختیار من قرار می‌داد.»

مطلب پیشنهادی

فیسبوک در اشتباهی بزرگ زندگان را مرده کرد

بدون شک crowdTangle فرصت ارزشمندی در اختیار فیسبوک قرار خواهد آورد تا در کنار ابزارهای نظارتی خود از crowdTangle استفاده کرده و به مبارزه با اخبار جعلی بپردازد. مارک زاکربرگ در واکنش به صحبت‌هایی که در ارتباط با انتشار اخبار جعلی از سوی فیسبوک منتشر شده گفته است: «شخصا فکر می‌کنم ایده وجود اخبار جعلی در فیسبوک تنها در ارتباط با مقدار بسیار کمی از محتوا بوده و هیچ‌گونه نقشی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نداشته است. من فکر می‌کنم، مطرح کردن کلی این موضوع کاملا به دور از عقل است.»

بدون شک خرید استارت‌آپ CrowdTangle که قادر به شناسایی محتوا در شبکه‌های اجتماعی است و می‌تواند مسیر اشتراک‌ پیوندها در شبکه‌های اجتماعی محبوب را شناسایی کند، گام بلندی در زمینه پالایش اخبار کذب خواهد بود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟