اولین گوشی مجهز به رم 6 گیگابایتی سامسونگ!
فبلت 6 اینچی گلکسی سی 9 پرو سامسونگ معرفی شد
سامسونگ به طور رسمی فبلت 6 اینچی گلکسی سی 9 پرو (Samsung Galaxy C9 Pro) را معرفی کرد. این فبلت زیبا به رمی با ظرفیت 6 گیگابایت مجهز بوده و سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 653 کوالکام را به همراه دارد. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

سامسونگ که پس از عرضه فبلت گلکسی نوت 7 با مشکلات متعددی رو به رو شد و نهایتا مجبور به لغو عرضه و فروش این محصول گردید، سعی دارد که با عرضه محصولات متنوع دیگر توجه مشتریان خود و افراد علاقمند به دنیای تکنولوژی را جلب کند. چندی وقتی بود که خبرهای زیادی در رابطه با فبلت گلکسی سی 9 سامسونگ می‌شنیدیم. این فبلت چندی پیش از سازمان تنا (TENAA) تأییدیه عرضه دریافت کرده بود. سامسونگ چندی پیش به صورت رسمی اعلام کرد که فبلت گلکسی سی 9 در روز بیست و یکم ماه اکتبر مصادف با سی مهر ماه معرفی می‌شود. حال این امر به وقوع پیوسته و سامسونگ ساعاتی پیش از فبلت گلکسی سی 9 پرو رونمایی کرد.

مطلب پیشنهادی

با بهترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۶ آشنا شوید
۱۵ اسمارت‌فون پرچم‌داری که می‌توانید خرید کنید!

پیش از این تصور می‌شد که سامسونگ فبلت گلکسی سی 9 پرو را به تراشه اسنپدراگون 652 کوالکام مجهز کند اما با رونمایی رسمی این فبلت مشخص شد که تراشه اسنپدراگون 653 کوالکام در این فبلت بکار گرفته شده است. تراشه اسنپدراگون 653 تراشه‌ای است که به تازگی در کنار دو تراشه میان رده دیگر با نام‌های اسنپدراگون 626 و اسنپدراگون 427 از سوی شرکت کوالکام معرفی شده بود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع مقاله "کوالکام از سه تراشه میان رده جدید رونمایی کرد" مطالعه کنید.

گلکسی سی 9 پرو

اما جالب توجه‌ترین بخش از طراحی فبلت گلکسی سی 9 پرو سامسونگ مربوط به بهره‌مندی آن از رم 6 گیگابایتی می‌شود. بنابراین این فبلت رسما اولین گوشی هوشمندی محسوب می‌شود که با تجهیز به رم 6 گیگابایتی از سوی سامسونگ معرفی شده است. به احتمال زیاد با توجه به تجهیز فبلت گلکسی سی 9 پرو به رم 6 گیگابایتی، پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی گوشی گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) هم به رم 6 گیگابایتی مجهز می‌شود. اما بازگردیم به مشخصات فنی فبلت گلکسی سی 9 پرو سامسونگ! این فبلت از صفحه نمایشی 6 اینچی با وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا به اصطلاح فول اچ‌دی بهره‌مند است. حافظه داخلی آن به طور پیش‌فرض ظرفیت 64 گیگابایتی دارد و دستگاه از اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD) پشتیبانی می‌کند. بنابراین کاربران علاقمند می‌توانند با استفاده از رم میکرو اس‌دی فضای ذخیره‌سازی اطلاعات فبلت گلکسی سی 9 پرو را افزایش دهند.

سامسونگ برای فبلت گلکسی سی 9 پرو یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را در نظر گرفته که پیش‌بینی می‌شود بازده بسیار عالی را برای دستگاه به همراه داشته باشد. دوربین اصلی این فبلت از سنسوری 16 مگاپیکسلی با چراغ فلش LED دوبل تشکیل شده و دوربین سلفی آن هم از سنسوری 16 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. فبلت گلکسی سی 9 پرو قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را دارد و از اتصال 4G پشتیبانی می‌کند.

گلکسی سی 9 پرو

سیستم عامل پیش‌فرض نصب و راه‌اندازی شده در فبلت گلکسی سی 9 پرو، نسخه 6.0 سیستم عامل اندروید با لقب مارشمالو است . رابط کاربری تاچ‌ویز (TouchWiz) سامسونگ هم در کنار آن نصب و راه‌اندازی شده است. جالب است بدانید که فبلت گلکسی سی 9 پرو با صفحه نمایش 6 اینچی خود ضخامتی معادل با 6.9 میلیمتر دارد! همچنین وزن کلی بدنه آن 189 گرم است.

فبلت گلکسی سی 9 پرو سامسونگ به اسکنر اثر انگشت کاربر هم مجهز است. اسنر اثر انگشت این فبلت در دکمه هوم (Home) آن تعبیه شده است. هم اکنون پیش‌فروش این فبلت در کشور چین آغاز شده و عرضه آن از روز یازدهم نوامبر شروع می‌شود. قیمتی که سامسونگ برای فبلت گلکسی سی 9 پرو در نظر گرفته معادل با 472 دلار است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟