با تراشه کرین 960 هوآوی آشنا شوید
تراشه پرچمدار هوآوی با نام کرین 960 رسما معرفی شد
شرکت چینی هوآوی (Huawei) به طور رسمی پرچمدار سری تراشه‌های موبایلی خود را معرفی کرد. این تراشه کرین 960 (Kirin 960) نام دارد و جانشین تراشه کرین 950 (Kirin) می‌شود. با سایت شبکه همراه باشید تا نگاهی به مشخصات دقیق‌تر سیستم روی چیپ (SoC) کرین 960 هوآوی داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

هوآوی هم اکنون سومین شرکت بزرگ تولیدکننده گوشی در دنیا است. این شرکت علاوه بر تولید گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، به تولید سیستم روی چیپ هم می‌پردازد و برخی از محصولات برتر خود را به تراشه‌های داخلی خود مجهز می‌نماید. تراشه‌های هوآوی با لقب اختصاصی کرین شناخته می‌شود. قدرتمندترین نسخه از سری تراشه‌های کرین هوآوی که سال گذشته معرفی شد بود، تراشه کرین 950 نام داشت که از پردازنده‌ای 64 بیتی و هشت هسته‌ای بهره می‌برد. 

مطلب پیشنهادی

مایکروسافت: نوکیا به‌زودی چهار گوشی جدید معرفی می‌کند!
منتظر بازگشت نوکیا به صنعت موبایل باشید

حال هوآوی به طور رسمی از نسخه جدید سری تراشه‌های کرین خود و جانشین تراشه کرین 950 رونمایی کرده است. پرچمدار جدید سری تراشه‌های موبایلی هوآوی، کرین 960 نام دارد. سیستم روی چیپ کرین 960 هوآوی از میکرو معماری big.LITTLE بهره می‌برد و شامل پردازنده‌ای هشت هسته‌ای می‌شود. هسته‌های پردازشگر این سیستم روی چیپ از چهار هسته Cortex A73 و چهار هسته Cortex A53 تشکیل می‌شوند. ضمنا تراشه کرین 960 هوآوی از لیتوگرافی 16 نانومتری FinFET بهره‌مند بوده و پردازنده گرافیکی آن پردازنده Mali-G71 MP8 در نظر گرفته شده است.

کرین 960 هوآوی

شرکت هوآوی ضمن رونمایی از تراشه کرین 960 اشاره داشت که پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای این تراشه در مقایسه با پردازنده مرکزی تراشه کرین 950 در حدود 15 درصد بهره‌وری بیشتری دارد. این موضوع نشان می‌دهد که هوآوی، تراشه کرین 960 را از نظر مصرف انرژی به شکل دقیق‌تری بهینه‌سازی کرده است. هوآوی همچنین مدعی شده که عملکرد گرافیکی تراشه کرین 960 نسبت به تراشه کرین 950 چیزی در حدود 1.8 برابر بهبود یافته و در عین حال عملکرد آن 20 درصد بهره‌ورتر شده است.

کرین 960 هوآوی

سیستم روی چیپ کرین 960 هوآوی از رم LPDDR4 پشتیبانی به عمل آورده و مودم آن هم از اتصال 4G LTE Cat 12/13 پشتیبانی می‌کند. این تراشه همچنین از تکنولوژی CMDA یا "دسترسی چندگانه تقسیم کد" بهره می‌برد. پیش‌بینی می‌شود که هوآوی در فبلت میت 9 برای اولین بار از تراشه کرین 960 خود استفاده کند. به بیان دیگر احتمالا فبلت هوآوی میت 9 اولین محصولی خواهد بود که به طور رسمی از تراشه کرین 960 بهره‌مند می‌شود. برای عملی قدرت عملکرد تراشه کرین 960 هوآوی باید کمی صبور باشیم.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟