همکاری با بزرگ‌ترین شرکت تحلیل اطلاعات آب و هوا
گام‌های تازه آی‌بی‌ام برای تحقق رویای اینترنت اشیا
آی‌بی‌ام هنوز هم یکی از بزرگان دنیای فناوری است و به نظر می‎رسد قصد دارد این برتری را حفظ کند. اخیرا در پشت صحنه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت در حال شکل‌گیری است. آی‌بی‌ام طی اطلاعیه‎ای خبر راه‌اندازی بخش اینترنت اشیا خود را اعلام كرد و به احتمال زیاد و به زودی این شرکت بزرگ نفوذ خود به زندگی روزانه شما را افزایش خواهد داد.

1606683296_1_0.gif

اینترنت اشیا بیشتر از آنكه یک فناوری باشد، یک مفهوم است. مفهومی‎ که شکل‌گیری آن با تجهیز دستگاه‎هایی از قبیل لوازم خانگی و خودروهایی صورت گرفت که مجهز به حس‌گرهایی هستند که به آن‌ها اجازه می‎دهد داده‎های خاصی را دریافت و بازنشر کنند. سر و کار داشتن با انبوه عظیمی‎ از داده‌ها سبب می‎شود که شرکت‎هایی مثل سیسکو و آی‌بی‌ام که با داده‎های بزرگ سر و کار دارند و شرکت‎هایی مثل GE که زمينه فعالیت‌شان لوازم الکترونیکی منازل است، اشتیاق خود را به وارد شدن در این حوزه نشان دهند.

آی‌بی‌ام اخیرا اعلام كرد که قصد دارد طی پنج سال آينده 5 میلیارد دلار روی تحقيق و گسترش سیستم‎های اینترنت اشیا سرمایه گذاری کند. در بخشی از این راهبرد جدید، آی‌بی‌ام قصد دارد همکاری نزدیکی با The Weather Company، مالک سایت Weather.com و نیز The Weather Channel را آغاز کند.

جول کاولی، معاون بخش تجزیه و تحلیل  آی‌بی‌ام می‎نویسد: «ما قصد داریم توانایی‎های شرکت آی‌بی‌ام در امر تجزیه و تحلیل داده‎های عظیم را با تخصص‌های علمی ‎ The Weather Company ترکیب کرده و یک سیستم توزیع داده‎های آب و هوای مبتنی بر کلاود را ایجاد کنیم. این دو شركت مشترکا خدمات اطلاعاتی بی‌درنگ جدیدی شامل خرده فروشی، بیمه، انرژی، تجهیزات و تدارکات را در اختیار صنایع خاص قرار می‎دهند.» لحن این مطلب حاکی از آن است که این خدمات تنها بخش کوچکی از خدمات بزرگی است که قرار است به زودی شاهد آن باشیم.

حس‌گرهای The Weather Company در سراسر جهان پراکنده هستند، اما ارسال و تجزیه تحلیل این داده‎ها به جهت گستردگی بیش از اندازه آن به کندی صورت می‎گیرد. مارک گیلدراسلیو، مدیر شرکت The Weather Company، طی گفت‌وگویی با سایت تک‌کرانچ اعلام کرد: «ما قصد داریم در نهایت اطلاعات آب و هوا را به شکل بسته‎های داده در اختیار مصرف‌کننده قرار دهیم.»

این تنها مشارکت بزرگ آی‌بی‌ام در بخش راهبرد اینترنت اشیا نخواهد بود. این شرکت قصد دارد با AT&T و ARM نیز در این زمینه مشارکت کند. احتمالا هیچ کدام از این‌ها تاثیر آشکار و فوری در فناوری‎هایی که ما روزانه از آن استفاده می‎کنیم، نخواهد داشت، اما کارهایی که در پشت صحنه روی این داده‌ها انجام می‎گیرد، به تدریج روش استفاده ما از فناوری را بهبود خواهد بخشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟