سیستم‌عامل اندروید نوقا
ال‌جی وی 20 با دوربین دوگانه و چهار مبدل صوتی (Quad DAC) معرفی شد
سرانجام شرکت ال‌جی از گوشی هوشمند ال‌جی وی 20 (LG V20) به عنوان اولین گوشی بهره‌مند از سیستم‌عامل اندروید نوقا (Nougat) پرده‌برداری کرد. این گوشی هوشمند مانند نسخه پیشین خود یعنی گوشی ال‌جی وی 10 (LG V10) از دو صفحه نمایش بهره می‌برد اما این بار به جای دوربین سلفی دوگانه به دوربین اصلی دوگانه مجهز شده است. ال‌جی همچنین این محصول را به چهار مبدل صوتی دیجیتال به آنالوگ یا اصطلاحا ساختار Quad DAC تجهیز کرده است.

1606683296_1_0.gif

مدت‌ها بود که شاهد انتشار شایعات متعددی در مورد گوشی هوشمند ال‌جی وی 20 بودیم. ال‌جی عنوان کرده بود که این محصول در روز ششم ماه سپتامبر (September) رونمایی می‌شود. اگر به خاطر داشته باشید، آخرین شایعات مربوط به این محصول را در مقاله‌ای با عنوان "امروز LG V20 با دوربین اصلی دوگانه و نمایشگر QHD معرفی می‌شود!" مرور کرده بودیم. حال انتظارها به پایان رسیده، چرا که ال‌جی به طور رسمی گوشی هوشمند ال‌جی وی 20 را معرفی کرد.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد گوشی هوشمند ال‌جی وی 20 از صفحه نمایش اصلی 5.7 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل یا اصطلاحا QHD بهره‌مند است. بنابراین تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی در حدود 515 پیکسل در هر اینچ خواهد بود. ضمنا پنل صفحه نمایش این محصول از نوع IPS LCD انتخاب شده است. گوشی هوشمند ال‌جی وی 20 همچنین از یک صفحه نمایش ثانویه هم بهره‌مند است که وضوح تصویر آن 1040 در 160 پیکسل را ارائه می‌کند و از نظر روشنایی تقریبا دو برابر نسبت به نمایشگر ثانویه گوشی ال‌جی وی 10 برتری دارد.

ال‌جی وی 20

سیستم روی چیپ (SoC) استفاده شده در گوشی هوشمند ال‌جی وی 20، تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام با پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای و پردازنده گرافیکی قدرتمند آدرنو 530 بوده و رم دستگاه ظرفیت 4 گیگابایتی دارد. حافظه داخلی این محصول هم 64 گیگابایتی است و دستگاه از اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD) به منظور افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات پشتیبانی می‌کند. ال‌جی همچنین گوشی هوشمند ال‌جی وی 20 را به یک باتری 3200 میلی آمپر ساعتی تجهیز کرده است. اما یکی از نکات جالب توجه طراحی گوشی ال‌جی وی 20  مربوط به دوربین اصلی دوگانه آن می‌شود. دوربین اصلی این گوشی از دو سنسور تشکیل شده که به ترتیب وضوح 16 و 8 مگاپیکسلی را ارائه می‌کنند. سنسور دوربین 16 مگاپیکسلی این مجموعه زاویه دید 75 درجه‌ای داشته و سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی آن زاویه دید 135 درجه‌ای را به همراه دارد. همچنین دوربین سلفی این گوشی هوشمند از یک سنسور 5 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه‌ای تشکیل می‌شود.

ال‌جی وی 20

بدنه گوشی هوشمند ال‌جی وی 20 جنس فلز AL 6013 است که در صنعت هواپیماسازی از آن استفاده می‌شود. ظاهرا این گوشی از نظر مقاومت محصولی فوق‌العاده است و توانسته از آزمایش سقوط MIL-STD-810G سربلند بیرون بیاید. اما ویژگی منحصر به فرد بعدی گوشی هوشمند ال‌جی وی 20 مربوط به بهره‌مندی آن از ساختار Quad DAC می‌شود. این موضوع به آن معناست که گوشی وی 20 ال‌جی به جای دو مبدل دیجیتال به آنالوگ از چهار مبدل بهره می‌برد. مبدل‌های به کار گرفته شده در این محصول از نوع Sabre ESS9218 هستند و قادر خواهند بود تا نویز یا سر و صدای محیطی را تا سقف 50 درصد کاهش دهد.

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، گوشی ال‌جی وی 20 به طور پیش‌فرض از سیستم‌عامل اندروید نوقا بهره می‌برد. اسکنر اثر انگشتی هم در این محصول به کار گرفته شده که محل تعبیه آن درست در زیر دوربین دوگانه و اصلی دستگاه در نظر گرفته شده است. همچنین ابعاد کلی بدنه گوشی ال‌جی وی 20 هم معادل با 7.6 در 78.1 در 159.7 میلیمتر است. شرکت ال‌جی هنوز در مورد قیمت دقیق این محصول اطلاعاتی ارائه نکرده و در مورد تاریخ عرضه آن اشاره داشته که طی سه ماه سوم سال 2016 شاهد عرضه گوشی هوشمند ال‌جی وی 20 خواهیم بود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟