رقیب جدید واتسون آی‌بی‌ام
Bing Distill به شما پاسخ می‌دهد؛ سوال‌تان را بپرسید!
پروژه جدید مایکروسافت موسوم به Bing Distill در مرحله اجرای زنده قرار گرفته است. پروژه‌ای که می‌تواند داده‌های واقعی را که در پروژه‌های یادگیری ماشین مورد استفاده قرار گیرد، ارائه کند. این پروژه جوابی به برنامه واتسون شرکت IBM است.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت از مدت‌ها قبل کار روی این سرویس را که برای گردآوری پاسخ کاربران مورد استفاده قرار خواهد گرفت، آغاز کرده است. این سرویس Bing Distill نامیده می‌شود. کلمه Distill -برای کسانی که علاقه مند به دانستن مفهوم آن هستند- اشاره به استخراج معنای ضروری یا مهمترین جنبه‌ها دارد. مایکروسافت اولین نمایش Bing Distill را به تازگی در سطح عمومی  منتشر ساخته است. سرویسی که برای جواب‌گویی به سوالات در نظر گرفته شده است. همچنین، این فناوری در ارتباط با کار مداوم مایکروسافت در خصوص یادگیری ماشینی نیز قرار دارد. پروژه‌ای موازی با پروژه واتسون آی‌بی‌ام که از داده‌های دنیای واقعی برای غنی‌سازی کهکشان سرویس‌های قدرتمند واتسون استفاده می‌کند.

در نگاه اول به‌نظر می‌رسد Bing Distill  نسخه مایکروسافتی Yahoo Answer یا Quaro باشد؛ مکانیسم پیشنهادی که این سرویس از آن استفاده می‌کند شبیه به Yahoo Answer است. کاربران به‌طور داوطلبانه به سوالات مطرح شده در Bing به زبان ساده پاسخ می‌دهند. سوالاتی که در زیرگروه‌های مختلف دسته‌بندی خواهد شد. این سرویس عملکرد ساده‌ای دارد، شما با استفاده از دانش خود به سوالاتی که مردم روی Bing مطرح می‌کنند جواب می‌دهید. با این روش شما به جامعه کمک می‌کنید تا بهترین جواب‌ها را زمانی که بازخوردهایی را ارائه کردید، دریافت کند و همچنین می‌توانید جواب‌های خود و کاربران دیگر را مورد ویرایش قرار دهید. البته هنوز از انگیزه دقیق مایکروسافت در ارائه چنین سرویسی اطلاع دقیقی در دست نیست، اما به نظر می‌رسد مایکروسافت از برنامه Bing Rewards در این سرویس استفاده خواهد کرد. اگر به خاطر داشته باشید، مایکروسافت مدترها پیش، سرویس مشابهی به نام Windows Live QnA را بازنشسته کرد. در آن زمان Windows Live QnA تلاشی برای تکرار موفقیت سرویس Yahoo answer بود که نتایج جستجو را به بینگ وارد می‌کرد. به نظر می‌رسد زمانی‌که این سرویس راه‌اندازی شود، میلیون‌ها سوال برای پاسخ‌گویی وجود خواهند داشت. کافی است به Bing Distill محلق شده و به عنوان بخشی از جامعه‌ای وارد شوید که به سوالات هر کاربری که در جستجوی جواب‌ها است پاسخ دهید. برای این منظور به این آدرس مراجعه کرده با حساب‌کاربری مایکروسافت خود وارد شده تا درخواست یک دعوت‌نامه را  برای مایکروسافت ارسال کنید.

پروژه‌های یادگیری ماشینی با یک مجموعه از الگوریتم‌های پایه کار خود را آغاز می‌کنند. اما قدرت اصلی و بدنه این پروژه‌ها از داده‌هایی که از دنیای واقعی دریافت می‌شوند، تأمین خواهد شد. پروژه‌های یادگیری ماشینی در حال یافتن راه‌های مختلف برای دریافت این داده‌ها از دنیای واقعی هستند. سرویس ماشین یادگیری واتسون آی‌بی‌ام که یک سیستم کامپیوتری بر پایه هوش‌مصنوعی بوده، با استفاده از زبان طبیعی به سوالات مطرح شده پاسخ می‌دهد. این سرویس توسط تیم تحقیقاتی آی‌بی‌ام به سرپرستی دیوید فروچی توسعه یافته است. این سرویس توانایی تحلیل داده‌های دریافتی از شبکه اجتماعی و اصلاح نتایج به دست آمده را برای ساخت داده‌های مصرفی موردنیاز خود را دارد (به احتمال زیاد با دخالت انسانی همراه است). در فوریه سال 2013 میلادی، آی‌بی‌ام اعلام کرد برای اولین بار یک نسخه تجاری و کاربردی از واتسون را که برای تصمیم‌گیری در مورد سرطان ریه است به مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ وابسته به شرکت مدیریت بهداشت و درمان امریکایی WellPoint ارائه کرده است. مدیر تجاری پروژه واتسون در آی‌بی‌ام می‌گوید: «90 درصد از پرستاران از راهنمایی‌های واتسون در کارهایشان استفاده می‌کنند.»

به همین ترتیب، مایکروسافت کار روی این‌ موضوع را که چگونه یک ماشین یادگیری می‌تواند از نتایج جست و جوی بینگ استفاده کند، آغاز کرده است. در پست‌هایی که به تازگی توسط تیم بینگ منتشر شده، ادعاد شده است الگوریتم‌های آن‌ها همراه با داده‌های واقعی توانایی پیش‌بینی رخدادهای آینده از قبیل اسکار، پیش‌بینی NBA و حتی انتخابات را دارند. از این رو، به آسانی می‌توانید مشاهده کنید چگونه مایکروسافت از بینش Bing Distill در عمل و همچون آی‌بی‌ام استفاده خواهد کرد. در کوتاه مدت جواب‌های Distill در نتایج بینگ نشان داده می‌شوند اما در درازمدت داده‌های Distill می‌توانند به مخزن بزرگی تبدیل شوند. مخزنی که به سادگی می‌توانند توسط انواع مختلفی از سرویس‌ها و برنامه‌ها که مایکروسافت این روزها تبلیغات گسترده‌ای برای آن‌ها به‌راه انداخته است مورد استفاده قرار گیرند.

اما برای این‌که به‌توانید به Bing Distill محلق شوید، ابتدا به این آدرس وارد شوید. روی دکمه Sign up with a Microsoft account کلیک کنید.

آدرس ایمیل حساب‌کاربری مایکروسافت و گذرواژه خود را وارد کنید.

 

 

آدرس ایمیل خود را در کادر متنی وارد کرده و روی دکمه Request an invite کلیک کنید. البته در صورت تمایل می‌توانید اطلاعاتی در رابطه با سطح فعالیت‌های خود در سایت‌های اجتماعی و عناوینی که به آن‌ها علاقه دارید را نیز وارد کادر توضیحات پایین صفحه کنید. 

زمانی‌که این فرآیند با موفقیت به پایان رسید، به شما اعلام می‌شود که در زمان راه‌اندازی رسمی این سرویس دعوت‌نامه‌ای به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد. البته با استفاده از کادر متنی می‌توانید نسبت به تغییر آدرس ایمیلی که دعوت‌نامه برای آن ارسال خواهد شد اقدام کنید.

تا زمانی‌که این سرویس به طور زنده مورد استفاده قرار نگیرد، نمی‌توان اظهارنظر دقیقی کرد اما به نظر می‌رسد مایکروسافت آمادگی اجرای نسخه بتای آن را دارد. زمانی‌که Bing Distill در دسترس قرار گیرد، می توان اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه کرد. اما در حال حاضر می‌توانید به سایت Bing Distill وارد شده و همان‌گونه که بیان شد نسبت به درخواست یک دعوت‌نامه اقدام کنید.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟