پردازنده‌ هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی آدرنو 506
مشخصات گوشی موتورولا موتو زد پلی فاش شد
تاکنون شایعات نسبتا متعددی در مورد گوشی هوشمند موتورولا موتو زد پلی (Motorola Moto Z Play) منتشر شده و حتی شاهد انتشار تصاویر غیررسمی این محصول هم بودیم. اما ساعاتی پیش مشخصات فنی این گوشی هوشمند در سایت GFXBench منتشر شد. بنا به گزارش این سایت، گوشی موتورولا موتو زد پلی از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی آدرنو 506 بهره‌مند می‌شود.

1606683296_1_0.gif

موتورولا از شرکت‌های شناخته شده و پرطرفدار تولید کننده اسمارت‌فون محسوب می‌شود که متاسفانه هم اکنون به طور انحصاری در زمینه تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند فعالیت نمی‌کند. موتورولا در ماه ژانویه (January) سال 2014 توسط شرکت لنوو خریداری شد و پس از آن دیگر به طور انحصاری حق تولید گوشی‌های هوشمند را نداشته است. با این حال لنوو به دلیل اعتباری که برند موتورولا داشته اجازه می‌دهد تا گوشی‌های خاصی از جانب این شرکت با نام برند تجاری موتورولا تولید و روانه بازار شوند. یکی از گوشی‌های هوشمند موتورولا که به تازگی شایعات زیادی در رابطه با آن شنیده‌ایم، گوشی موتورولا موتو زد پلی نام دارد. چندی پیش برخی از مشخصات این محصول توسط سازمان تنا (TENAA) معرفی شده بود اما ساعاتی پیش سایت GFXBench هم به مشخصات فنی این گوشی اشاره کرد.

بنا به گزارش سایت GFXBench، گوشی هوشمند موتورولا موتو زد پلی از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی بهره‌مند می‌شود. سیستم‌عامل پیش‌فرض نصب شده بر روی این محصول، اندروید 6.0.1 مارشمالو بوده و پردازنده دستگاه هشت هسته‌ای است. با وجود اینکه گفته شده فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر مرکزی گوشی موتورولا موتو زد پلی برابر با 2 گیگاهرتز بوده و پردازنده گرافیکی آن پردازنده آدرنو 506 است، اشاره دقیقی به مدل تراشه به‌ کار رفته در آن صورت نگرفته است. اگرچه پیش‌بینی می‌کنیم که اطلاعات فوق مربوط به تراشه اسنپدراگون 625 کوالکام باشند.

مشخصات موتورولا موتو زد پلی

سایت GFXBench اشاره داشته که گوشی موتورولا موتو زد پلی به رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی پیش‌فرض 32 گیگابایتی مجهز می‌شود. دوربین اصلی این محصول هم سنسوری 16 مگاپیکسلی تشکیل خواهد شد. پیش از این سازمان تنا اشاره کرده بود که دوربین اصلی این گوشی قابلیت ضبط ویدئوی 4K را ارائه می‌کند که البته این موضوع عجیب یا دور از انتظار به نظر نمی‌رسد. همچنین سازمان تنا اشاره داشت که اسمارت‌فون موتورولا موتو زد پلی به دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و باتری 3510 میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شود و ضخامت بدنه آن در حدود 7 میلیمتر خواهد بود.

با وجود تمام این تفاسیر باید در نظر داشته باشیم که هنوز صحت هیچ یک از اطلاعات و مشخصات فنی یاد شده به طور رسمی از سوی شرکت موتورولا یا لنوو تایید نشده‌اند. پیش‌بینی می‌کنیم که گوشی موتورولا موتو زد پلی در روز ششم ماه سپتامبر (September) و احتمالا در جریان نمایشگاه IFA 2016 معرفی شود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟