شیائومی ردمی نوت 4
شیائومی ردمی نوت 4 با پردازنده ده هسته‌ای و قیمت باورنکردنی 135 دلار  عرضه می‌شود!
شرکت شیائومی که طی چند سال اخیر در زمینه طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند عملکرد عالی داشته به تازگی از گوشی هوشمند ردمی نوت 4 (Xiaomi Redmi Note 4) خود رونمایی کرد. این گوشی هوشمند به پردازنده 10 هسته‌ای و یک باتری 4100 میلی آمپر ساعتی مجهز بوده و با قیمت باورنکردنی 135 دلار روانه بازار شده است. البته این گوشی دارای نسخه‌ای برتر هم خواهد بود که قیمت آن در حدود 180 دلار در نظر گرفته شده است.

1606683296_1_0.gif

شرکت چینی شیائومی بار دیگر ثابت کرد که در پتانسیل بالایی به منظور تولید و عرضه گوشی‌های اندرویدی مقرون به صرفه دارد. ماه ژانویه امسال یعنی 2016 بود که شرکت شیائومی از گوشی هوشمند ردمی نوت 3 پرده‌برداری کرد. ردمی نوت 3 محصولی باکیفیت و مقرون به صرفه بود و همین دو عامل سبب شدند تا استقبال پرشوری از آن صورت پذیرد. حال شیائومی در حالی از نسخه جدید این محصول یعنی ردمی نوت 4 رونمایی کرده که تنها چیزی در حدود 7 ماه از معرفی ردمی نوت 3 گذشته است!

مطلب پیشنهادی

کدام اسمارت‌فون‌های بازار به اندروید 7 نوقا به‌روزرسانی می‌شوند؟
گوشی شما به اندروید جدید به‌روزرسانی می‌شود؟

گوشی هوشمند ردمی نوت 4 شیائومی از بدنه‌ای تمام فلزی بهره‌مند بوده و تمام ملزومات یک اسمارتفون باکیفیت را به همراه دارد. بدنه آن به طور یکپارچه طراحی شده و اسکنر اثر انگشت خوش نقشی در پنل پشتی دستگاه تعبیه شده است. شیائومی با معرفی گوشی ردمی نوت 4 بار دیگر ثابت کرد که در زمینه تولید و عرضه گوشی‌های مقرون به صرفه یک شرکت بی‌رقیب است! قیمتی که شیائومی برای نسخه پایه‌ای گوشی ردمی نوت 4 در نظر گرفته معادل با 135 دلار عنوان شده که قیمتی بسیار مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

شیائومی ردمی نوت 4

حال بیایید نگاهی به مشخصات فنی این گوشی 135 دلاری داشته باشیم. گوشی هوشمند ردمی نوت 4 شیائومی از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی بهره‌مند بوده و توسط پنل 2.5D پوشانده شده است. سیستم روی چیپ (SoC) استفاده شده در این گوشی تراشه هلیو ایکس 20 (Helio X20) شرکت مدیاتک است که پردازنده مرکزی آن 10 هسته‌ای بوده و پردازنده گرافیکی Mali-T880MP4 در آن موجود است. شیائومی ردمی نوت 4 از نظر ظرفیت رم و حافظه داخلی شامل دو نسخه مختلف می‌شود. نسخه پایه‌ای این محصول از رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی بهره‌مند بوده و نسخه برتر آ از رم 3 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره‌مند است. همانطور که اشاره کردیم، قیمت این دو نسخه از گوشی ردمی نوت 4 شیائومی هم به ترتیب معادل با 135 و 180 دلار در نظر گرفته شده‌اند.

مطلب پیشنهادی

پیش‌بینی قیمت آیفون ۷ و شرایط عرضه آن در بازار ایران

گوشی هوشمند ردمی نوت 4 شیائومی از حافظه جانبی و اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD) پشتیبانی می‌کند، بنابراین کاربران علاقمند می‌توانند در صورت تمایل فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه را افزایش دهند. باتری این محصول هم ظرفیت 4100 میلی آمپر ساعتی دارد که بدون تردید ظرفیت بسیار عالی برای یک گوشی با نمایشگر 5.5 اینچی و وضوح تصور فول اچ دی خواهد بود. دوربین اصلی ردمی نوت 4 شیائومی از سنسوری 13 مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین سلفی آن 5 مگاپیکسلی است. چراغ فلش LED دوبل دوربین اصلی این محصول هم در تصاویر ضمیمه شده قابل مشاهده است.

شیائومی ردمی نوت 4

سیستم عامل پیش‌فرضی که در گوشی ردمی نوت 4 راه‌اندازی شده، اندروید 6.0 مارشمالو بوده و رابط کاربری اختصاصی MUIU 8 شیائومی در کنار آن نصب شده است. پیش‌بینی می‌کنیم که با توجه به مشخصات فنی عالی گوشی ردمی نوت 4 و قیمت مقرون به صرفه آن شاهد فروش بسیار عالی این محصول باشیم. هم اکنون این گوشی هوشمند در کشور چین عرضه شده و احتمالا نسخه‌ای از آن در آینده نزدیک روانه بازارهای هندوستان و سایر کشورهای مورد نظر شیائومی می‌شود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟