تولید نانوسیم‌‌های بیولوژیکی با قطر یک شصت‌هزارم موی سر انسان
پژوهشگران دانشگاهی در ایالات متحده در حال تحقیق برای ایجاد روشی بیولوژیکی است که به کمک آن بتوان کوچک‌ترین سیم‌های تولید شده تا کنون را ایجاد کرد. این کار با دست‌کاری کد ژنتیکی نوعی باکتری موجود در خاک انجام شده و باعث می‌شود تا رشته سیم‌های رسانایی، هزاران برابر کوچک‌تر از موی انسان ایجاد شود. هرچند نمونه‌های اولیه سیم‌های تولید شده ناپایدار هستند؛ اما دانشمندان در حال تحقیق‌اند تا آن‌ها را به نمونه‌ای پایدار تبدیل کنند. زمان عرضه‌ی این سیم‌ها به بازار اعلام نشده است.

1606683296_1_0.gif

باکتری مورداستفاده در تحقیقات پژوهشگران از نوع جئوباکتر است. این دسته دارای گونه‌های بسیار متنوعی از باکتری‌ها بوده و در حال حاضر از آن‌ها برای اکسید فلزات و مواد نفتی استفاده می‌شود. توانایی مذکور این دست از باکتری‌ها در ایجاد سیم‌های رسانای بیولوژیکی به دانشمندان کمک می‌کند. به گزارش سایبربان، پژوهشگران از نمونه‌های اصلاح شده‌ باکتری‌های مذکور برای تولید نانوسیم‌های رسانا در محیط آزمایشگاه استفاده کردند.

تولید نانوسیم‌‌های بیولوژیکی با قطر یک شصت‌هزارم موی سر انسان

نتایج به‌دست ‌آمده نشان داد، نمونه‌ اصلاح‌ شده دو هزار برابر رسانایی بیشتری نسبت به حالت معمولی دارد. همچنین اندازه‌ نانوسیم تولید شده یک شصت هزارم موی انسان است. از نانوسیم‌های تولید شده می‌توان برای ایجاد شبکه‌های بسیار بزرگ در فضایی بسیار کم استفاده کرد؛ به علاوه می‌توان از آن‌ها برای تولید یک منبع انرژی بیولوژیکی یا حسگرهای شیمیایی در ابزارهای الکترونیکی بهره برد.

 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟