کاهش جهانی فروش تبلت در سه ماهه دوم سال 2016
از دستگاه‌های هوشمند به‌ویژه تبلت‌‌ها به دلیل کوچکی، قابل حمل بودن و ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات محاسباتی، بیش از لپ‌تاپ‌ها استقبال شده است. در سال 2014، کاهش تقاضا برای کامپیوترهای دسکتاپ از وقوع رکود عمیقی در بازارهای جهانی حکایت داشت؛ روندی که در سال 2015 نیز ادامه یافت تا فروش تلفن‌‌های هوشمند و تبلت‌‌ها سیر صعودی خود را با سرعت بیشتری ادامه دهند. اما نیمه دوم سال گذشته میلادی، شوک بزرگی را به بازار فروش تبلت‌‌ها وارد کرد.

1606683296_1_0.gif

گزارش مؤسسات آمارگیری نشان می‌دهد که همچون شش ماه گذشته، در سه ماهه دوم سال 2016 نیز بازار تبلت با کاهش تقاضا و فروش روبه‌رو بوده است. این گزارش‌ها نشان می‌دهند که در مقایسه با سه ماهه اول، تقاضا برای خرید تبلت با کاهش بیش از 12 درصدی روبه‌رو بوده و از 44 میلیون دستگاه، به 38.7 میلیون رسیده است. با وجود این کاهش تقاضای جهانی، هنوز هم شرکت سامسونگ در جایگاه بزرگ‌ترین سازندگان تبلت در جهان قرار دارد. اما سامسونگ نیز با کاهش فروش محصولات گروه تبلت مواجه بوده‌ است. این گزارش خاطرنشان می‌کند که سامسونگ که در سه ماهه دوم سال 2015 بیش از هشت میلیون تبلت فروخته بود، سه ماهه دوم را با آمار فروش شش میلیون تبلت به پایان رسانده است که از کاهش سهم فروش این شرکت از 18 درصد به 15.6 درصد حکایت دارد.

مطلب پیشنهادی

۱۰ رمز موفقیت کارآفرینان از زبان بنیان‌گذار سایت آمازون

در طرف مقابل، شرکت هوآوی با فروش 2.2 میلیون دستگاه تبلت، سهم خود را از بازار فروش از 2.9 درصد به 5.6 درصد ارتقا داده است. اما شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که شرکت آمازون بتواند سهم قابل توجهی از بازار تبلت‌ در جهان را به خود اختصاص دهد. این شرکت بزرگ موفق شده است در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، چهار میلیون تبلت به فروش برساند و در مقایسه با سال 2015، با رشدی باورنکردنی مواجه شود. بدون تردید، آمازون این موفقیت بزرگ را مدیون تبلت 50 دلاری Kindle Fire است که در زمانی مناسب و قبل از شروع تعطیلات سال 2016 به بازار عرضه کرده بود. با وجود این، مجموع آمارها نشان‌دهنده کاهش 12 درصدی تقاضا برای تبلت در جهان است و مهم‌ترین دلیل این تنزل را می‌توان در افزایش کارایی و اندازه صفحه نمایش تلفن‌‌های هوشمند به بیش از 4.5 اینچ جست‌وجو کرد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟