هفده هزار سلول خورشیدی روی بال‌ها
پایان سفر ۳۵ هزار کیلومتری پرنده خورشیدی «ایمپالس ۲»
آخرین مرحله از سفر دور دنیای هواپیمای خورشیدی "ایمپالس ۲" که سال گذشته و در ماه مارس از امارات متحده آغاز شده بود، به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود. این هواپیمای سولار در آخرین مرحله از سفر خود به دور دنیا، صبح امروز فرودگاه قاهره را به سمت ابوظبی ترک کرد. این پرنده خورشیدی که هفده هزار سلول خورشیدی روی بال‌های آن نصب شده، سال گذشته پس از آغاز پرواز در ابوظبی، از آسمان عمان، هند، میانمار، چین و ژاپن گذشت و پس از عبور از اقیانوس آرام به هاوایی رسید و پس از سفر بر فراز آمریکای شمالی به اروپا و سپس آفریقا سفر کرد.

1606683296_1_0.gif

این پرواز که قرار است ۴۸ ساعت به طول بینجامد، توسط برتراند پیکارد، خلبان سوئیسی در ساعت ۲۳:۲۸ شنبه شب به وقت گرینویچ (۴:۲۸ به وقت تهران) آغاز شد. سولار ایمپالس ۲ پس از ۱۰ روز توقف در قاهره به دلیل بیماری پیکارد و آب‌وهوای نامناسب، اکنون در هفدهمین بخش از سفر خود قرار دارد. این خلبان باید ۲ شبانه روز را در آسمان و در گرمای شدید تابستانی در آسمان شمال آفریقا و خاورمیانه بگذراند و به دلیل پرواز در ارتفاعات بالا برای عبور از شرایط جوی باید در اکثر ساعات از ماسک اکسیژن استفاده کند. از دیگر خطرات این ماموریت، تاثیر مخرب تابستان بر این هواپیمای خورشیدی است چرا که دمای بالای هوا ممکن است بر سیستم‌های آن آسیب وارد کند.

سفر 35 هزار کیلومتری پرنده خورشیدی "ایمپالس ۲" به پایان نزدیک می‌شود

این هواپیمای خورشیدی در سفر رکوردشکن خود حدود ۳۵ هزار کیلومتر به دور زمین پرواز کرده و در در صورت اتمام ماموریت خود، نخستین هواپیما در تاریخ هوانوردی جهان خواهد شد که بدون استفاده از سوخت دور زمین پرواز کرده است. فرود در ابوظبی برای پیکارد پایانی بر یک پروژه ۱۷ ساله است که قصد دارد به جهان ضرورت توجه به انرژی خورشیدی و قابلیت‌های آن را گوشزد کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟