راهکاری برای کاهش خطرات انسانی
پرنده مین‌یاب با سرعت ۲۰ برابر انسان
بر اساس معاهده اوتاوای امضا شده توسط 133 کشور در اواخر دهه 1990، انتشار و استفاده از مین‎های ضد نفر ممنوع شد. اما علی‎رغم این توافق نامه بین المللی، تخمین‎ زده می‎شود که هنوز بیشتر از 100 میلیون مین‎ در مناطقی که سابقا در آن جنگ جریان داشت زیر زمین‎ باقی مانده است که به طور میانگین روزانه 10 نفر را کشته یا مجروح می‎کند. با استفاده از روش‎های مرسوم (چه از طریق شناسایی به وسیله حیوانات، افراد تعلیم دیده برای پاکسازی مین‎ و یا وسایل نقلیه زره پوش) ما برای پاکسازی همه آنها به بیش از یک قرن زمان نیاز داریم. حالا سازندگان یک روبات پرنده مین‎ یاب متوجه شده‎اند که می‎توانند این کار را در کمتر از یک دهه به اتمام برسانند.

1606683296_1_0.gif

نام این روبات پرنده مین‎ روب Mine Kafon Drone است و سازندگانش برای تولید آن به تازگی یک کمپین کیک استارتر راه اندازی کرده‎اند. MKD یک ماشین پرنده شش ملخه با سه بازوی قابل تعویض است که به یک دوربين کیفیت بالا، یک فلزیاب و یک بازوی روباتیک مجهز شده است. این روبات پرنده ابتدا در بالای زمین‎‎های مشکوک به مین‎ گذاری به پرواز در می‎آید و با استفاده از دوربين خود یک نقشه هوایی سه بعدی از منطقه تهیه می‎کند و بعد با استفاده از ایستگاه‎های بین راهی GPS مناطقی را که به طور بالقوه خطرناک تشخیص داده می‎شوند را علامتگذاری می‎کند.

مطلب پیشنهادی

اولین ربات گاوچران هم در مزرعه شروع به کار  کرد

سپس با استفاده از دستگاه فلزیاب متصل شده به آن، MKD مناطق مشکوک را برای یافتن مین‎های واقعی مجددا اسکن می‎کند. این روبات پرنده از نقشه سه بعدی که در مرحله اول تهیه کرده بود استفاده می‎کند تا بتواند تنها با ارتفاع 4 سانتی متری از سطح زمین‎ به جستجو بپردازد. منطقه جغرافيایی هر مینی که پیدا می‎شود برای امحا علامت گذاری می‎شود. برای خنثی سازی مین‎ها، MKD بازوی چنگک مانند خود را به بالای مین‎ متصل می‎کند تا بتواند چاشنی مین‎ را جدا کند. بعد از اینکه این روبات پرنده از محدوده خطر فاصله گرفت، چاشنی منفجر می‎شود و مین‎ برای خارج شدن از زیر زمین‎ آماده می‎شود. سازندگان MKD تخمین‎ می‎زنند که این فرآيند می‎تواند یک زمین‎ مین‎ گذاری شده را 20 برابر سریع‎تر پاکسازی کند و هزینه تمام شده آن نیز 200 برابر کمتر از روش‎های متداول است.

گروه MKD در تلاشند تا برای پیش بردن این پروژه 90,000 یورو جمع آوری کنند. با هر کمک 17 یورویی، شما از 7500 متر مربع زمین‎ مین‎ گذاری شده پشتیبانی مالی خواهید کرد. با پرداخت 75 یورو شما صاحب یک ماکت کوچک از این روبات پرنده خواهید شد و با پرداخت 5,000 یورو می‎توانید یکی از این روبات‎های پرنده را خریداری کنید که به بازوی جداسازی چاشنی نیز مجهز است. می‎توان خرید MKD را در حال حاضر یک سرمایه گذاری موفق قلمداد کرد، چرا که پیش‌بینی می‎شود نسخه نهایی این روبات پرنده 4 برابر قیمت فعلی (نزدیک به 20,000 یورو) به فروش برسد. در صورت جمع آوری سرمایه مورد نیاز، MKD می‎تواند تا زمانی کمتر از ماه ژوئن آینده کار پاکسازی مناطق جنگ جهانی را آغاز کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟