باگ امنیتی در دستیاران صوتی گوگل‌ناو و سیری
مراقب باشید: دستورات صوتی یوتیوب تلفن همراه را هک می‌کند
محققان دانشگاه‌های کالیفرنیا، برکلی و جورج‌تاون آمریکا، روش جدیدی برای هک ابداع کرده‌اند که از دستورات صوتی مخرب و مخفی فایل‌های ویدئویی یوتیوب استفاده می‌کند و با فریب دستیاران صوتی سیستم‌عامل‌های اندروید (Google now) و سیری iOS، وارد تلفن همراه قربانی شده و کنترل آن را در دست می‌گیرد. به گفته محققان امنیت سایبر، دستیاران صوتی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS، تلفن‌های همراه را در برابر ویدئوهای آلوده یوتیوب آسیب‌پذیر می‌کنند.

1606683296_1_0.gif

بسیاری از ویدئوهای یوتیوب حاوی دستورات صوتی آلوده‌ای هستند که به صورت مخفی درون آنها قرار دارند. در روش محققان آمریکایی، کافی است کاربر، یک ویدئوی آلوده از سایت یوتیوب را در تلفن همراه، رایانه شخصی، لپ‌تاپ یا تبلتی که در نزدیکی تلفن همراه iOS یا اندرویدی او قرار دارد، تماشا کند تا ویدئو آلوده دستورات خود را به دستیاران صوتی گوگل نَو و سیری بفرستد و کنترل کامل تلفن همراه قربانی را در دست بگیرد.

به گزارش سایبربان، هکرها از این طریق می‌توانند، طیف وسیعی از حملات سایبری را بر روی تلفن همراه قربانی راه بیندازند. به نظر می‌رسد حملات سایبری از طریق دستورات صوتی، تدریجاً جایی در میان خانواده حملات سایبری برای خود باز می‌کنند و شرکت‌های امنیتیِ تولید‌کننده آنتی‌ویروس باید فکری به حال این عضو جدید کنند. در حال حاضر، تنها راه مقابله با این نوع حمله، غیرفعال کردن دستیار صوتی تلفن همراه است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟