Xperia Z4 آخرین پرچمدار
سونی رقیب iPad Air 2 را ساخت
2014 سال پرکار و عجیبی برای سونی بود. آیا شرکت دیگری را سراغ دارید که ظرف یک سال پنج محصول مطرح را روانه بازار کند؟ گوشی‌های Xperia Z2، Z3، Z3 Compact، تبلت Z2 و Z3 Compact. همه این Z ها محصولاتی بودند که در سال 2014 معرفی شدند.

1606683296_1_0.gif

حالا در کنگره جهانی موبایل 2015 در بارسلونای اسپانیا، این شركت یک تبلت بزرگ 10.1 اینچی دیگر به نام Xperia Z4  و یک نمونه سطح متوسط به نام Xperia M4 Aqua را معرفی کرد. ظرف یک سال گذشته تبلت Xperia Z4 تنها رقیب iPad Air محسوب مي‎شود. شاید تصور کنید این مدل شبیه و جایگزین تبلت Z2 است، اما تغییرات زیادی در این مدل انجام گرفته است. تقريبا همه چیز Z4 از مدل قبلی برتر است.  همه چیز بزرگ‌تر، بهتر و براق‌تر است. در جدول زیر مقايسه بین این دو را خواهید دید:

مشخصات

تبلت XPERIA Z2

تبلت XPERIA Z4

پردازنده

چهار هسته‌ای Snapdragon 801

هشت هسته‌ای Snapdragon 801

دقت صفحه نمایش

1,920 در 1,200 

2,560 در 1,600

دوربين

8.1MP پشتی/ 2.1MP جلویی

8.1MP پشتی/ 5.1MP جلویی

عمر باتری

6,000mAh (سیزده ساعت نمایش ویدیو)

6,000mAh (هفده ساعت نمایش ویدیو)

وزن

439 گرم

389 گرم

 

 Xperia Z4 از یک پردازنده Snapdragon 810 SoC  کوال کام استفاده می‌کند که چهار هسته مرکزی Cortex-A57 و چهار هسته Cortex-A53 دارد و به ترتیب با سرعت 2.0GHz و 1.6GHz کار می‎کنند. پردازنده گرافیکی این تبلت نیز Adreno 430 جدید کوال‌کام است.

 ضخامت Z4 به 6.1 میلی‌متر (به اندازه iPad Air 2) کاهش پیدا کرده است و وزن آن نیز به 389 گرم (393 گرم برای نسخه LTE) رسیده است که تقریبا از Air 2 و سایر رقبای هم رده کمتر است. علاوه بر این، سونی یک مشکل طراحی که در  تبلت‌های گذشته وجود داشته را نیز برطرف کرده است: روکش روی پورت شارژر. در مدل‌های قدیمی‎ این روکش برای محافظت از آب و گرد و خاک استفاده می‎شد که البته جز ایجاد مزاحمت فایده دیگری نداشت. نهایتا قابلیت بعدی این مدل بهرمندي از آندرويد 5 آب نبات چوبی است.

سونی همچنین یک داک صفحه‌کلید را نیز به فروش خواهد رساند که Z4 را به یک مینی لپتاپ تبدیل می‎کند. این صفحه‌کلید از طریق بلوتوث با تبلت جفت شده و تنظیمات آن بسیار راحت است، اما به نظر می‎رسد سونی فراموش کرده که با اضافه کردن یک باتری اضافه به آن کارایی دستگاه را بالا ببرد. گشت‌وگذار در محیط آندرويد با صفحه‌کلید نیز چندان ایده‌ال به نظر نمی‎رسد، اما سونی لااقل یک مینی لانچر و تعدادی میانبر به ردیف بالایی این کیبورد اضافه کرده است. مجموعه آفيس آندرويد مایکروسافت نیز در این تبلت گنجانده شده است كه حداقل وجود این صفحه‌کلید را کمی‎ توجیه می‎کند.

تبلت Xperia Z4 هنوز قیمت‌گذاری نشده است، اما به نظر می‎رسد قیمت پایه‌ 499 دلار برای مدل وای‌فای 32GB انتخاب شده باشد و امیدوار است iPad Air 2 را از صحنه بیرون کند. این تبلت بهار امسال روانه بازار می‎شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟