نگاهی به محصولات جدید
گجت جدید لنوو گوشی تلفن همراه است یا دوربین؟
با اینکه هنوز 24 ساعت از رونمایی تبلت‌های جدید Lenovo نگذشته است اما این شرکت از معرفی محصولات جدید در کنگره جهانی مبایل دست بردار نیست. حالا نوبت به باز کردن کاغذ کادوی سه دستگاه دیگر رسیده است. اولی Vibe Shot است، گوشی تلفن همراه فوق باریکی که عین دوربین است و دیگری A7000 که به نظر اولین تلفن هوشمندی است که با Dolby Atmos همراه است. سومین محصول هم به سادگی Pocket Projector (پروژکتور جیبی) نام گرفته، یک پروژکتور بسیار کوچک که با این قد و قواره همه فن حریف است.

1606683296_1_0.gif

احتمالا جالب‌ترین دستگاه در میان محصولات جدید لنوو، دوربین-تلفن دو در یک Vibe Shot است، تلفنی که در نگاه اول عین یک point-and-shoot است. طراحی‌اش با این ظاهر کمینه‌گرایانه‌اش، لبه‌های مربع و نیمرخ نازک، واقعا آدم را یاد دوربین‌های سری TX سونی می‌اندازد. Vibe Shot تنها 7 میلی‌متر ضخامت دارد و با یک قاب سبک آلومینیومی احاطه شده است. این تلفن میان دو شیشه Gorilla Glass در جلو و پشت ساندویچ شده است. وقتی آن را در دست می‌گیرید زیادی لاغر به نظر می‌آید و این ترس را دارید که هر لحظه ممکن است بیفتد و بشکند. البته به لطف بدنه‌ شیشه‌ای و فلزی‌اش احساس خوبی به آدم می‌دهد. در جلو یک نمایشگر Full HD پنج اینچی بسیار زیبا می‌بینید که حاشیه‌های نسبتا باریک در چپ و راست آن را احاطه کرده است.

مهم ترین ویژگی این دستگاه دوربین است. در پنل عقب آن یک دوربین 16 مگاپیکسلی با لنز ماژولار شش تکه، یک سنسور back-illuminated نور کم، یک فلش سه رنگه، تثبیت کننده‌ اپتیکال تصویر و قابلیت photo luminosity قرار دارد که وضوح و رنگ تصویر را بر اساس نور محیط تنظیم می‌کند. حتی یک فوکوس مادون قرمز هم روی دستگاه سوار است که به ادعای لنوو قابلیت فوکوس بسیار سریع را محیا می کند. در تست‌ها با اینکه نمی‌توان گفت دو برابر سریع‌تر است اما قطعا سرعت بیشتر فوکوس را حس خواهید کرد. در تکمیل این لنز، یک دکمه فیزیکی شاتر و غلتانک صدا هم وجود دارند که به عنوان کنترل زوم عمل می‌کنند. طرفداران سلفی هم از یاد نرفته‌اند، چرا که دوربین جلویی 8 مگاپیکسل است.

یک دکمه جالب هم در کنار دستگاه وجود دارد که میان حالات Smart و Pro سوئیچ می‌کند. حالت Smart اساسا یک حالت خودکار است که راهنمایی کلی برای تصویربرداری خوب ارائه می‌کند. این حالت شما را در قاب‌گیری تصاویر آزموده می‌کند و به محض اینکه از کارتان خوشش بیاید به شما می‌گوید کارتان «خوب» بوده یا «عالی» است. حالت Smart قابلیت تشخیص هوشمندانه اجسام را نیز دارد. وقتی با دوربین روی یک فنجان نشانه می‌روید، دستگاه فورا و به طور خودکار روی تنظیمات تصویربرداری غذاها می‌رود. از طرف دیگر، حالت Pro کنترل بسیار بیشتری روی تنظیمات دوربین مثل ISO و بالانس سفید می‌دهد. در یک آزمایش مختصر کیفیت عکس کاملا خوب بود اما بدون آزمایشات بیشتر نمی‌توان نظر قطعی داد.

برویم سراغ باقی قابلیت‌ها و مشخصات دستگاه؛ Vibe Shot با آندروید 5، پردازشگر کوال‌کام اسنپ‌دراگون، 32 گیگابایت حافظه به علاوه یک شکاف کارت microSD که کارت‌های تا 128 گیگابایت را پشتیبانی می‌کند، وای‌فای و قابلیت استفاده از دو سیم‌کارت و LTE به دست‌تان می‌رسد.

تلفن هوشمند بعدی معرفی شده A7000 است و ادعای شهرتش به داشتن Dolby Atmos است. البته لنو قبلاً هم از فناوری surround sound  روی یکی دو تا از تبلت‌های آندرویدی سطح پایین خود استفاده کرده اما A7000 اولین تلفن هوشمند با این قابلیت است. باید یک هدفون داشته باشید تا از کارایی تاثیرگذار آن بهره ببرید. اگر با یک دموی Dolby Atmos امتحانش کنید، واقعا احساس خواهید کرد صدا دارد دور سرتان می‌چرخد، درست مثل اینکه آنجا وسط جنگل ایستادید. باقی مشخصات دستگاه هم خوب است. یک نمایشگر 5.5 اینچی 720p، وزن 140 گرم با ضخامت 7.9 میلی‌متر، پردازشگر هشت هسته‌ای MediaTek True با LTE، دو سیم‌کارته و آندروید 5.

 آخرین محصولی که لنوو دیروز از لحاظ ترتیب و البته نه از نظر اهمیت معرفی کرد، Pocket Projector است که از نامش کاملا پیداست: پروژکتور جیبی Lenovo. این دستگاه نه تنها با دستگاه‌های آندروید بلکه با هر چیزی که بتواند از طریق Miracast یا DLNA استریم کند کار می‌کند. این محصول یک موتور 50 لومن با کنتراست بسیار بالا و قابلیت پروژکت کردن تصویر تا 110 اینچ را دارد و از بلندگو‌های دوقلو و یک لنز با توان چرخش 90 درجه‌ای بهره می‌برد که به وسیله آن می‌توانید تصویر را حتی روی سقف بیندازید. اگر ترجیح می‌دهید چیزی استریم نکنید، این دستگاه یک ذخیره‌ساز محلی به شکل شکاف کارت microSD دارد که کارت‌هایی تا 32 گیگابایت را نیز پشتیبانی می‌کند. این پروژکتور حدود دو ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد باتری کار می‌کند.

Vibe Shot در رنگ‌های سفید و قرمز و خاکستری و قیمت نسبتا بالای 349 دلار از ماه ژوئن بفروش خواهد رسید. از طرف دیگر A7000 همین ماه، در رنگ‌های مشکی و سفید و با قیمت 169 دلار بیرون می‌آید. Pocket Projector هم از همین ماه با قیمت 199 دلار در دسترس است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟