برچسب‎هایی شبیه به پدهای دفع حشرات
روش عجیب گوگل برای محافظت از عابرین پیاده در مقابل خودران‌ها
خودروهای خودران بسیار هوشمندانه کار می‎کنند، اما احتمال تصادف آنها با عابرین پیاده امری اجتناب‌ناپذیر است. حالا گوگل برای جلوگیری از آسیب‎های جدی ناشی از تصادف با این اتومبیل‎ها یک روش ساده اما عجيب و غریب را ثبت اختراع کرده است: یک پوشش چسب‎دار که مثل برچسب‎های دفع حشرات به افراد می‎چسبد.

1606683296_1_0.gif

گوگل در سن خوزه مرکوری نیوز تاکید کرد که هنوز ضمانتی وجود ندارد که از چنین سیستمی‎ در عمل استفاده شود، اما چنین روشی یک کار عجيب و غریب است که این شرکت اقدام به انجام آن کرده است. در سند ثبت این اختراع روش کار به یک پوشش پوست تخم مرغی شکل تشبیه شده است که در زمان رانندگی عادی از این لایه چسب مانند محافظت می‎کند. تنها یک نیروی برخورد کوچک لازم است تا این پوشش شکسته شود و در یک آن از برخورد با عابر پیاده جلوگیری شود.

چنین سیستمی‎ با یک ضربه اولیه بسیار کم همراه است، اما از همه مهم‎تر این است که از پرتاب شدن عابر پیاده بر اثر برخورد با خودرو جلوگیری می‎کند. احتمال بعدی برخورد با آسفالت یا اجسام دیگر مثل یک اتومبیل است که اگرچه به میزان برخورد مستقیم آسیب‌رسان نیست اما می‎تواند باز هم به میزان زیادی خطرناک باشد. گوگل می‎گوید این لایه چسبناک را می‎توان به کاپوت، سپر جلو و پنل‎های کناری اتومبیل متصل کرد تا اطمینان حاصل شود که عابر پیاده از تمام زوایا شناسایی می‎شود. شاید به نظر غیر قابل باور باشد، اما گوگل همین حالا هم این شیوه مفهومی‎ را روی بعضی از خودروهای خودران خود آزمايش کرده است.

==============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟