چیزی نبود که انتظار داشتیم
HTC One M9؛ طراحی تکراری، به‌روزرسانی بزرگ و پر زرق و برق
بعد از گوشی‌های سامسونگ؛ همه منتظر معرفی اسمارت‌فون پرچم‌دار اچ‌تی‌سی بودند. One M9 در این چند ماه حسابی روی خط داغ خبرها بود و شایعات زیادی درباره‌اش به گوش می‌رسید. یکی از این شایعات، تغییر طراحی و ظاهر گوشی از صفر تا صد بود. اما کنفرانس خبری اچ‌تی‌سی آب پاکی را روی دست همه ریخت و گوشی با همان طراحی M8 رونمایی کرد که در اولین بررسی‌ها، نازیبا به نظر می‌رسد. آیا مشخصات سخت‌افزاری این گوشی راضی‌کننده هستند؟

1606683296_1_0.gif

در نگاه اول به دشواری گوشی M9 را از M8 تشخیص می‌دهید. وضوح تصویر 1080p و اندازه صفحه‌نمایش 5 اینجی تغییری نکرده است. بلندگوهای BoomSound بالا و پایین گوشی را احاطه کردند و سطح آلمینیومی خط‌خطی مدل‌های قبلی نیز تکرار شده است. کاری که به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی در آن عمد دارد و می‌خواهد یک آیکون و مشخصه ظاهری متمایزکننده مانند پورشه و فولکس واگن بسازد. به‌روزرسانی‌های این گوشی از پردازنده و دوربین شروع شده است. تراشه 64 بیتی هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 810 برای این گوشی انتخاب شده است تا از فرمت‌های تصویربرداری 4K پشتیبانی شود. از این هشت هسته، چهار هسته با سرعت 2 گیگاهرتز و چهار هسته با سرعت 1.5 گیگاهرتز کار می‌کنند. برای این هشت هسته، سه گیگابایت حافظه رم گنجانده شده و در ظرفیت‌های 32 و 64 گیگابایت با کارت MicroSD ارائه می‌شود.

دوربین UltraPixel از عقب به جلو منتقل شده است. دوربین عقب 20 مگاپیکسلی است و لنز دوربین عقب کمی از قاپ گوشی بیرون زده شده است تا اهمیت دوربین در این گوشی بیشتر نمایان باشد. قطر گوشی 9.61 میلی‌متر است که کمی از گوشی M8 نازک‌تر به نظر می‌رسد اما در کل چاق‌تر از مدل قبلی است. اچ‌تی‌سی یکی از ضعف‌های گوشی قبلی را اینجا برطرف کرده است. باتری استفاده شده برای M9 قوی‌تر و 2800 میلی‌آمپرساعت است. در سه رنگ نقره‌ای با کمربندی از طلا، تمام طلا و خاکستری ارائه می‌شود و سیستم‌عامل آن طبیعتاً آندروئید 5 است. اواسط ماه مارس وارد بازار خواهد شد و 650 دلار قیمت پایه‌اش است.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟