یک قابلیت جدید در نسخه به‎روزرسانی بعدی ویندوز 10
سرانجام ویندوزفون اجازه می‌دهد با اثرانگشت لاگین کنید
همه ما می‎دانیم که ویندوز 10 از گزينه‎های جایگزین دیگری مثل اثر انگشت، تشخیص چهره و عنبیه چشم برای ورود به سیستم نیز پشتیبانی می‎کند. در حال حاضر، به لطف قابلیت Windows Hello از قفل خارج کردن یک تلفن با استفاده از تشخیص چهره امکان‎پذیر است، اما هنوز گزینه‎ای برای دسترسی به دستگاه از طریق اثر انگشت در نظر گرفته نشده است. و حالا زمان آن رسیده که این کار عملی شود.

1606683296_1_0.gif

در کنفرانس WinHEC که این هفته برگذار شد، مایکروسافت اعلام کرد که پشتیبانی از اسکنر اثر انگشت بخشی از به‎روزرسانی تابستان امسال ویندوز 10 موبایل خواهد بود. مسلما این قابلیت نرم‌افزاری به سخت‌افزار پشتیبانی کننده از آن هم نیاز خواهد داشت. Elite X3 اچ‎پی تلفنی است که یک اسکنر اثر انگشت در آن تعبیه شده است اما این کافی نیست و ما باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا دستگاه‎های دیگری هم خود را با ابزار Windows Hello سازگار خواهند کرد.

مطلب پیشنهادی

هفت فناوری جدید سخت‌افزاری ویندوز 10
پشتیبانی از فناوری‌های نوین

مایکروسافت می‎گوید از آنجا که بعضی از OEMها تجربه کار با تجهيزات تشخیص اثر انگشت از FPC و Synaptic را دارند، استفاده از اسکنرهای سایر شرکت‎ها ممکن است برای کار کردن با ویندوز 10 نیاز به کمی‎ تلاش بیشتر داشته باشند. به‎روزرسانی سالانه‎ای که قرار است این قابلیت در آن گنجانده شود در حال حاضر مراحل آزمایشی خود را سپری می‎کند و قرار است در ماه ژوئن برای هر دو پلتفرم دسکتاپ و موبایل ارائه شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟