اولین ساعت هوشمند LTE دنیا
ساعت لوکس ال‌جی از آندرويد استفاده نمی‎کند
ال‌جی قبلا Watch Urbane را به طور ضمنی معرفی كرده بود، یک ساعت هوشمند لوکس که به زودی در بارسلونا به نمایش درخواهد آمد و جزئیات بیشتری در مورد آن در Mobile World Congress آشکار خواهد شد. آن‌طور که مشخص شده Watch Urbane از یک ارتباط LTE بهره مي‎برد اما اصلا یک Android Wear نیست. (گویا یک پلتفرم پوشیدنی جدید انحصاری ال‌جی است.)

1606683296_1_0.gif

از زمان عرضه مدل جدیدتر ساعت هوشمند بی‌نام WebOS که توسط Audi به نمايشگاه CES آورده شده بود، خیلی‌ها منتظر هستند ببینند آیا ال‌جی برای اولین بار سیستم‌عامل WebOS را جدا از تلویزیون‌ها، به سایر دستگاه‌های موجود در بازار نیز اضافه خواهد کرد یا نه. اما ال‌جی می‎گوید Watch Urbane LTE یک دستگاه WebOS نیست و ارتباطی با نمونه اولیه Audi ندارد. عجيب به نظر می‎رسد که این شركت در کنار پروژه‌های WebOS و Android Wear خود دست به تولید یک سیستم‌عامل ساعت هوشمند کاملا جدید زده باشد، اما اکنون ما آن را در دست داریم.

البته این Watch Urbane که از فولاد ضد زنگ ساخته شده است با تلفن‌های آندرويد کار می‎کند، اما ارتباط LTE آن با شبکه مخابراتی توسط خود آن انجام می‎شود. ال‌جی می‎گوید این اولین ساعت هوشمند LTE جهان است. شما می‎توانید بدون نياز به تلفن از طریق VoLTE صحبت کنید و یک قابلیت واکی تاکی هم در آن وجود دارد که به چند نفر اجازه می‎دهد به طور همزمان صحبت کنند. یک قابلیت شماره گیر سریع اورژانسی هم به شما اجازه می‎دهد تنها توسط یک دکمه تماس برقرار کنید.

Watch Urbane LTE از یک باتری 700mAh استفاده می‎کند که 1.7 برابر بزرگتر از G Watch R است. همچنین این ساعت از امکانات کیف پول هوشمند و NFC نیز برخوردار است و یک سری سنسورهایی نظير ژیروسکوپ، شتاب سنج، قطب نما، فشار سنج اتمسفر، ضربان قلب و جی پی اس هم در خود دارد. یک توانایی دیگر از این سنسورها استفاده می‎کند تا میزان چرخش بدن شما در بازی گلف را تجربه تحلیل کند. دو دکمه روی Watch Urbane LTE تعبیه شده که کار سه دکمه فیزیکی ساعت webOS نمایش داده شده در CES را انجام می‎دهد. می‎توان از دکمه بالایی برای دسترسی سريع به انواع تنظیمات استفاده کرد و دکمه پایینی نقش دکمه back را باری می‎کند، و کار دکمه وسط جابجا شدن بین حالت‌های (mode) ساعت است.

پس اگر این دستگاه یک ساعت WebOS نیست، از چه سیستم‌عاملی استفاده می‎کند؟ باید چند روز دیگر تا برگزاری کنگره موبایل بارسلونا ( 2 تا 5 مارس) صبر کرد تا پرده از راز این ساعت لوکس برداشته شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟