اولین نشانه از حضور افزونه‌ها
شمارش معکوس برای پشتیبانی از افزونه‌ها در مایکروسافت اج
مایکروسافت از مدت‌ها پیش وعده داده بود، مرورگر اج از افزونه‌ها پشتیبانی خواهد کرد. در حالی که ویندوز 10 عرضه شد و همچنین به‌روزرسانی پاییزی ویندوز 10 نیز منتشر شد، اما باز هم خبری از پشتیبانی از افزونه‌ها در مرورگر اج نبود. اما اکنون نشانه‌هایی از پشتیبانی از افزونه‌ها در مایکروسافت اج به چشم می‌خورد. به‌طوری که اولین نشانه آن با عرضه افزونه Page Analyzer در فروشگاه ویندوز استور پدیدار گشته است.

1606683296_1_0.gif

در حال حاضر مرورگر اج برای کاربران حرفه‌ای دنیای وب یک تجربه وب‌گردی ناتمام ارائه می‌کند. به‌طوری که این گروه از کاربران به دنبال چیزی فراتر از قابلیت‌های ابتدایی هستند. در حالی که این مرورگر سریع به نظر می‌رسد، اما عدم پشتیبانی از افزونه‌ها و مشکل مصرف بیش از اندازه حافظه اصلی از معایب آن به شمار می‌رود. اما تا چند روز دیگر حداقل یکی از این مشکلات برطرف خواهند شد.

 زاک باودن از سایت وین‌بتا و برد سامز از سایت تورتس با استناد به اطلاعاتی که از منابع داخلی خود به دست آورده‌اند گزارش داده‌اند که مایکروسافت در نظر دارد پشتیبانی از افزونه‌ها در مرورگر اج را در بیلد RS1 قرار دهد. بیلدی که احتمال عرضه قریب‌الوقوع آن وجود دارد. در حالی که گل سرسبد قبلی مایکروسافت، اینترنت‌اکسپلورر از افزونه‌ها پشتیبانی نمی‌کرد، اما همراه با ویژگی‌های مکمل دیگری که هماهنگ با یکدیگر بودند، سعی می‌کرد، یک تجربه وب‌گردی بهتر را به کاربران ارائه کند. در ابتدا چه افزونه‌هایی شانس حضور در مایکروسافت اج را خواهند داشت.

Microsoft Translator extension

افزونه‌ای که برای ترجمه زبان‌های مختلف به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این افزونه حداقل از 50 زبان پشتیبانی خواهد کرد. زمانی که اقدام به بازدید از صفحه‌ای کنید که غیر انگلیسی است، آیکن مربوط به این افزونه در نوار آدرس به نمایش درخواهد آمد. با کلیک کردن روی این آیکن در سریع‌ترین زمان ممکن ترجمه دلخواه خود را در اختیار خواهید داشت.

Reddit Enhancement Suite extension

مجموعه‌ای از ماژول‌ها را با هدف بهبود تجربه به کارگیری ردیت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Mouse Gestures extension

این افزونه به مصرف کنندگان این توانایی را می‌دهد تا یکسری وظایف ابتدایی مرورگر را با کلیک راست ماوس انجام دهند. به‌طور مثال کاربران این توانایی را دارند تا کلیک راست ماوس را پایین نگه داشته و در ادامه با پایین یا بالا کردن ماوس زبانه‌ جاری را بسته یا با حرکت ماوس از راست به چپ به صفحه قبلی یا بعدی بروند.

همچنین در تصویری که سایت WindowsBlogltalia چند روز پیش منتشر کرد، افزونه‌ای به نام Page Analyzer به چشم می‌خورد. افزونه‌ای که توسط Voloron.js طراحی شده است.

این تصویر به وضوح افزونه یاد شده در فروشگاه ویندوز را نشان می‌دهد. در نتیجه ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که کاربران برای دریافت افزونه‌ها باید به فروشگاه ویندوز استور مراجعه کنند. در حالی که افزونه Page Analyzer ویژه توسعه‌دهندگان وب ارائه شده است، اما جای تعجب است که یک افزونه به صورت منفرد در فروشگاه ویندوز قرار گرفته است. البته این احتمال وجود دارد که پشتیبانی کامل از این افزونه در بیلد ویندوز 10 رداستون انجام شود.

 WindowsBlogtalia در پست خود نوشته است که با موفقیت توانسته این افزونه را نصب کند. اما امکان به‌کارگیری یا فعال‌سازی این افزونه هنوز وجود ندارد. شاید Page Analyzer هیجان ‌برانگیزترین افزونه‌ای که در انتظار آن هستیم نباشد، به‌طوری که بیشتر به یاری توسعه‌دهندگانی می‌آید که در نظر دارند با استفاده از آن سایت خود را بررسی کرده و آن‌را مطابق با استانداردهای وب در آورند، اما بدون شک نوید این خبر را می‌دهد که مرورگر اج این آمادگی را دارد که از افزونه‌ها پشتیبانی کند. نکته قابل توجهی که در ارتباط با این افزونه باید به آن اشاره کنیم به پشتیبانی این افزونه از پردازنده‌های آرم (ARM) باز می‌گردد. به‌طوری که نشان می‌دهد این افزونه با دستگاه‌های همراه سازگاری دارد. در حالی که ما هنوز به‌طور دقیق در مورد زمان عرضه بلیدی که مایکروسافت آن‌را ارائه خواهد کرد، اطلاع دقیقی نداریم اما منابع نزدیک به مایکروسافت گفته‌اند که بیلد 14284 به احتمال زیاد پشتیبانی از افزونه‌ها را برای مایکروسافت اج به ارمغان خواهد آورد. اما بدون شک تا عرضه این بیلد زمان زیادی باقی نمانده است. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟