سگ ولگردی از گوگل
به این روبات لگد بزنید!
آنچه ما را با روبات‌ها آشنا و عجین کرده، فیلم‌ها و داستان‌های علمی‌تخیلی بوده‌است. از روبات‌هایی که به نابودی بشریت دست می‌زنند (ترمیناتور) تا روبات‌هایی که به کمک بشر می‌آیند و خود قربانی می‌شوند (روبوکاپ) یا در پی هویتی گم‌گشته هستند (AI) و البته داستان‌های تفکربرانگیز نویسنده محبوب سبک علمی‌تخیلی، ایزاک آسیموف. در دنیای واقعی اما، روبات‌ها همواره وسایل ناقصی بوده‌اند که جز چند قدم کوتاه کاری از دستشان بر نمی‌آمده است.

1606683296_1_0.gif

حالا شرکت گوگل باز هم به میدان آمده تا خبر از آغاز عصر نوینی در حوزه روباتیک بدهد. گوگل سال گذشته اعلام کرد که یک واحد سِری از شرکت، طی شش ماه گذشته، به خریداری شرکت‌های روباتیک مختلف پرداخته است. اما یکی از مهم‌ترین این موارد بوستن داینامیکس است که گوگل در سال 2013 آن را خریداری کرد. این شرکت محصول جالبی همچون BigDog را در سال 2005 ارائه کرده بود که همه توجه‌ها را به خود جلب کرد. اما از زمان خرید گوگل خبری از این شرکت نبود. اکنون بوستن داینامیکس با Spot به میدان آمده تا همه علاقه‌مندان روباتیک را شگفت‌زده کند.

 

 

اسپات یک روبات چهارپا شبیه به سگ است که فرزند بیگ‌داگ محسوب می‌شود. این روبات از نسخه قبلی کوچک‌تر، سبک‌تر و چابک‌تر است. بنابراین توانایی دویدن در سرعت‌های مختلف و داخل فضای بسته را نیز دارد. اسپات توانایی حرکت به‌صورت دسته‌ای و گشت زدن در نواحی دشوار برای انسان را دارد. اما مهم‌تر از این‌ها توانایی استثنایی اسپات در حفظ تعادل است. به شکلی که اگر لگد محکمی به اسپات بزنید، زمین نمی‌خورد و همچون یک سگ واقعی تعادل خود را حفظ می‌کند.

از دیگر روبات‌های بوستن داینامیکس می‌توان به پِت‌من، بیگ‌داگ، چیتا و RHex اشاره کرد. منتظر ویدیوهای جذاب از اسپات و دیگر روبات‌ها در سایت شبکه باشید!

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟