حمایت مایکروسافت از پنگوئن
انتشار سرویس‌های جدید Azure برای لینوکس
مایکروسافت در کنفرانس جهانی Strata+Hadoop به معرفی سرویس‌های ویژه‌ای در ارتباط با Azure و داده‌های حجیم پرداخت. به‌طوری که از این پس کاربران سیستم‌عامل لینوکس انعطاف‌پذیری بیشتری در به‌کارگیری Azure خواهند داشت. این سرویس‌ها نه تنها در رابطه با مدیریت و سازمان‌دهی داده‌های حجیم مورد استفاده قرار می‌گیرند، بلکه در برآوردهای مالی نیز کاربردهای گسترده‌ای داشته و به شرکت‌های تجاری این قابلیت را می‌دهد تا به پیش‌بینی رخدادهایی که در بازارهای مالی به وقوع خواهد پیوست به‌پردازند.

1606683296_1_0.gif

در کنفرانس جهانی Strata+Hadoop که هفته گذشته در سان خوزه کالیفرنیا برگزار شد، هزاران نفر مشتاق فن‌آوری و کسب‌وکارهای مرتبط با داده‌های حجیم گرد هم آمدند. در بخشی از این کنفرانس مایکروسافت از بهبود و ارتقا سرویس‌هایی که در ارتباط با داده‌ها بوده و با محوریت Azure هستند خبر داد.  مایکروسافت در این کنفرانس پیش‌نمایشی از اجرای HDInsight  Azure روی سیستم‌عامل اوبونتو، قابلیت دسترسی عمومی به Storm on HDInsight، قابلیت دسترسی عمومی به یادگیری ماشینی Azure و قابلیت دسترسی فن‌آوری اطلاعات روی Azure را معرفی کرد. مایکروسافت در این کنفرانس با اشاره به این موضوع ‌که این سرویس‌ها به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری مستمر مایکروسافت روی مجموعه گسترده‌ای از راه حل‌هایی هستند که افق‌های تازه‌ای در ارتباط با داده‌ها را نشان می‌دهد؛ اعلام کرد این سرویس‌ها به‌طور چشمگیری در بهبود کارایی و افزایش عملکرد کسب و کارها مفید خواهند بود و به دولت‌ها اجازه می‌دهد خدمات بهتری به شهروندان خود ارائه کرده یا به پیشرفت علم شتاب بیشتری دهند. مایکروسافت با ارائه این سرویس‌ها دو هدف را دنبال می‌کند. اول آن‌که  فن‌آوری ساخت داده‌های حجیم را ساده‌تر کرده و تا جایی که ممکن است آن‌را در دسترس تعداد بیشتری از افراد طراز اول همچون دانشمندان، توسعه‌دهندگان برنامه‌ها، مدیران IT و تجار قرار دهد. Auzre در مرکز این استراتژی قرار دارد.

هرچند نمونه‌های لینوکسی آن تحت عنوان زیرساخت به‌عنوان سرویس ابری روی Azure در گذشته نیز در دسترس بودند، اما این اولین سرویس مدیریت و میزبانی شده Azure است که روی لینوکس اجرا می‌شود. اما HDInsight چیست؟ HDInsight راهکار مایکروسافت برای شرکت‌هایی است که به‌طور پیوسته با داده‌های حجیم در ارتباط هستند. HDInsight یک راه‌حل بر پایه آپاچی هادوپ است. Apache Hadoop  یک چهارچوب نرم‌افزاری منبع‌باز نوشته شده در جاوا است که برای ذخیره‌سازی و پردازش توزیع شده روی مجموعه بزرگی از داده‌ها روی کلاسترهای کامپیوتری عمل می‌کند.

بیشتر توزیع‌های هادوپ روی لینوکس اجرا می‌شوند و مایکروسافت سعی کرد HDInsight را در موقعیت بهتری برای جذب بیشتر توسعه‌دهندگان که تجربه کار با هادوپ را دارند قرار دهد. مشتریانی همچون Virginia Tech, Chr. Hanson, Mediatonic  و دیگران در حال استفاده از آن برای پیدا کردن اطلاعات مهم هستند. این موضوع به ویژه برای افرادی که قبلا تجربه استفاده از هادوپ را روی لینوکس و روی پلت‌فرم‌هایی همچون Hortonworks Data  داشته‌اند قانع‌کننده است.( Hortonworks یکی از شرکت های پیش‌رو در ارتباط با توزیع هادوپ سازمانی است) به دلیل این که آن‌ها توانایی استفاده از ابزارهای لینوکس، مستندات و همچنین الگوهای گسترش‌یافته خودشان را روی Azure با قابلیت اتصال ابری هیبربد خواهند داشت. این سرویس اکنون در بخش‌هایی از ایالات متحده، اروپا و آسیا در دسترس است. اما مایکروسافت در نظر دارد ظرف چند ماه آینده این سرویس در همه مناطق در دسترس باشد. مایکروسافت نسخه اوبونتو سیستم‌عامل لینوکس را برای این منظور انتخاب کرده است. یک توزیع سازمانی محبوب از لینوکس است که توسط کانونیکال مدیریت می‌شود(کانونیکال راهبری پروژه اوبونتو را برعهده دارد). رنجاراجان معاون بخش پلت‌فرم‌های داده‌ای مایکروسافت در یادداشت‌هایی در این رابطه نوشت: «کانونیکال پشتیبانی از HDInsight را روی Azure فراهم خواهد کرد»، کوری ساندرز مدیربرنامه Azure نیز در این رابطه می‌نویسد: «مشتریان می‌توانند از مهارت‌ها و ابزارهای یکسانی که از آن‌ها برای استقرارهای هادوپ لینوکس استفاده می‌کردند به‌طور منطقی استفاده کرده و مهاجرت به Azure یا ساخت ساده استقرارهای هیربد را بدون نیاز به هیچ  مدیریتی روی زیرساخت‌ها تجربه کنند.»  سرویس VM ابری Azure از شش توزیع لینوکس استفاده می‌کند.

Storm for Azure HDInsight یکی دیگر از گام‌های مایکروسافت در ارتباط با ساخت ساده‌تر و در دسترس‌پذیر بودن داده‌های حجیم به شمار می‌رود. Storm یک استریم منبع‌باز تحلیل‌گرانه بوده که توانایی پردازش میلیون‌ها رخداد داده‌ای که توسط دستگاه‌ها و حس‌گرها تولید می‌شود را به صورت بلادرنگ دارد. با استفاده Storm with HDInsight مشتریان توانایی استقرار و مدیریت برنامه‌های کاربردی برای تجزیه و تحلیل ترافیک بلادرنگ و سناریوهای اینترنت اشیا را در کمتر از چند دقیقه فقط با چند کلیک خواهند داشت. به طور مثال، Linkury از HDInsight همراه با Storm برای سرویس‌دهی آنلاین کسب و کار خود استفاده می‌کند.

مایکروسافت همچنین Storm را برای هر دو گروه Net. و Java در دسترس قرار داده است تا طراحان توانایی طراحی، استقرار و خطایابی بلادرنگ برنامه‌های Storm را در محیط ویژوال‌استودیو داشته باشند. این کار به طراحان کمک می‌کند که در محیط‌هایی که با آن‌ها بهتر آشنایی دارند کار کنند. 

Azure Machine Learning: یادگیری ماشینی Azure یک ابزار تجزیه و تحلیل قدرتمند مبتنی بر کلاود است که برای کمک به افراد و سازمان‌ها ساخته شده است. این اولین سرویس ابری در نوع خود محسوب می‌شود که برای تجزیه‌و‌تحلیل پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته و به‌طور چشمگیری فرآیند پیش‌بینی آینده را با استفاده از داده‌های دریافتی برای کسب‌و‌کارها ساده‌تر می‌کند. با استفاده از این ابزار از الگوریتم‌های قدرتمند مایکروسافت که این روزها در زمینه کسب‌وکار مورد استفاده قرار می‌گیرد بهره‌مند می‌شوید.

مایکروسافت به‌طور پیوسته در حال تغییر سیاست‌های خود از یک غول بزرگ نرم‌افزاری انحصارگرا به یک فعال منبع‌باز است. مایکروسافت انعطاف‌پذیری بیشتری در ارتباط با لینوکس از خود نشان داده است و به تازگی کدهای اصلی Net . چهارچوب محبوبی که طراحان برای ساخت برنامه‌های ویندوز از آن استفاده می‌کنند را منبع‌باز کرده است. Azure از داکر Docker پشتیبانی می‌کند، یک نرم‌افزار منبع‌باز که روی لینوکس اجرا می‌شود. مایکروسافت همچنین یک رابط خط فرمان ویندوزی را برای داکر ساخته است.

در همین رابطه سایت ون‌توربیت نوشت: «سال گذشته نادلا، در یک کنفرانس خبری به گزارشگران و خبرنگاران اعلام کرد "مایکروسافت عاشق لینوکس است" و اضافه کرد، نزدیک به 20 درصد از Azure لینوکسی شده است. مایکروسافت به درک صحیحی از لینوکس رسیده است و می‌داند که طراحان هم تمایل دارند و هم از لینوکس برای توسعه ابری استفاده می‌کنند. اخباری که این روزها منتشر می‌شود نشان می‌دهد که این شرکت برای ساخت کلاسترهای هادوپ در فضای ابری در محیط لینوکس احترام قائل است.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟