روشی برای تبدیل انرژی جنبشی به انرژی الکتریکی
درخت‎های مکانیکی که با حرکت در اثر وزش باد انرژی تولید می‎کنند
چه می‎شد اگر آسیاب‎های بادی بیشتر شبیه به درختان می‎شدند؟ یک گروه از مهندسان دانشگاه ایالتی اوهایو با کار روی سازه‎هایی که شبیه به درختان هستند؛ به دنبال دستیابی به این هدف‎اند. اما در واقع در این ساختار جدید انرژی تولید شده از طریق حرکت آنها بر اثر وزیدن باد به وجود می‎آید.

1606683296_1_0.gif

این حرکت نوسانی حاصل از وزش باد به همراه ساختار ارتعاشی سازه، با استفاده از مواد الکترومکانیکی مثل پلی فلوراید (PVDF) انرژی جنبشی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‎کند. هدف از این پروژه تنها تولید برق به وسیله این سازه‎های شبیه به درخت نیست، بلکه امکان تولید انرژی حاصل از لرزش‎های ساختمان‎ها و پل‎ها را نیز شامل می‎شود.

مدیر آزمایشگاه تحقیقات صدا و لرزش، رایان هارنی می‎گوید: «ساختمان‎ها همیشه بر اثر وزش باد کمی‎ می‎لرزند و پل‎ها نیز زمانی که ما روی آنها رانندگی می‎کنیم بر اثر حرکت اتومبیل روی پستی و بلندی‎های موجود در جاده کمی‎ نوسان پیدا می‎کنند. در حقيقت میزان بسیار زیادی انرژی جنبشی در این نوسانات اندک نهفته است که عملا به هدر می‎رود. ما قصد داریم در این پروژه مقداری از این انرژی از دست رفته را بازیابی و احیا کنیم.»

در ابتدا، این انرژی احیا شده برای نیرورسانی به سنسورهایی که حرکت ساختمان‎ها و پل‎ها را ثبت می‎کنند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به عبارت ديگر، این سیستم خودکفا خواهد بود و این توانایی را دارد که انرژی مورد نیاز خود را از لرزش به وجود آمده بر اثر باد یا حرکت چرخ‎های اتومبیل روی جاده تامین کند. هارنی می‎گوید این سازه‎های شبیه به درخت در نهایت می‎توانند در مواردی که سایر روش‎های تولید انرژی جایگزین مثل پانل‎های خورشیدی قابل استفاده نباشند در مقیاس کوچک جایگزین آنها شده و مورد استفاده قرار گیرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟